رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت:‌ هنر پویانمایی ابزار موثری برای توسعه فرهنگ رضوی است.

پویانمایی ابزار موثری در توسعه فرهنگ رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، حجتالاسلام حجت گنابادی نژاد در مراسم هم اندیشی با هنرمندان پویانمایی کشور در سالن جلسات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اظهار داشت: خداوند توفیق داده در حوزه‌های کاری مختلف با دلبستگی به امام رضا(ع) به محضر ایشان با شیوه‌های گوناگون عرض ارادت کنیم.

وی بیان کرد:‌ هنر به اندازه تاریخ حضور انسان و تمدنی که تاریخچه زندگی او را ثبت کرده است، قدمت دارد. از زمان ایجاد حرم مطهر رضوی که دل‌های عاشقان عالم را به خود جلب کرد، هنر همراه آن بوده و فهرست موضوعات آن ده‌ها مورد است.

گنابادی نژاد افزود:‌ ظرفیتی در همه دل‌ها وجود دارد تا در همه موقعیت های زندگی با رجوع به آن به آرامش رسید و این ظرفیت برای ما در مشهد، حرم علی بن موسی الرضا(ع) است.

وی عنوان کرد: امام رضا(ع) فرموده‌اند: «اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند از ما تبعیت می‌کنند» در این کلام بخشی استخراج مفاهیم است و بخش دوم انعکاس مفاهیم است که ظرف هنر بهترین ابزار برای این منظور خواهد بود.هنر پویانمایی شاید به لحاظ تاریخی پیشینه زیادی نداشته باشد، اما در دنیای پیچیده امروز می تواند برای انتقال موثر مفاهیم مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تاکید کرد:‌ حدود 25 میلیون زائر سالانه به حرم مطهر رضوی می‌آیند که کمتر رسانه‌ای با این کمیت و کیفیت مخاطب دارد. حدود 250 میلیون تشرف در سال، حجم 40 هزار نفری خدام از اقشار مختلف جامعه و فعالیت 10 موسسه فرهنگی در آستان قدس رضوی ظرفیت‌های فرهنگی بالایی محسوب می‌شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.