یزد - معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار یزد گفت: دستگاه های اجرایی ابتدا باید طرح های مورد نظر خود در خصوص اقتصاد مقاومتی را معرفی کنند که پس از بررسی ، مورد حمایت فنی و اعتباری قرار بگیرند .

دستگاه های اجرایی طرح های خود در خصوص اقتصاد مقاومتی را معرفی کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید علی عزالدینی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: در سال های اخیر تعامل خوبی در سطح استان و با حمایت های استاندار بین دولت و بخش خصوصی در انجام طرح های مختلف و اقتصاد مقاومتی در یزد انجام گرفته و طرح های پیشنهادی در خصوص اقتصاد مقاومتی دستگاه های مختلف اجرایی استان، اولویت بندی و مورد حمایت قرار می گیرند.

وی افزود : همکاری های خوبی  بین بخش های مختلف و دستگاه های مرتبط با طرح اقتصاد مقاومتی و ستاد راهبری و مدیریت استان برای اولویت بندی طرح های مورد نیاز انجام شده است .

پروژه های بخش خصوصی باید اولویت های اقتصاد مقاومتی را داشته باشند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز به اهمیت طرح های پیشنهادی دستگاه های مختلف و بررسی کارشناسی آنها در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اشاره کرد وگفت : طرح های ارائه شده در خصوص اقتصاد مقاومتی که توسط دستگاه ها و بخش خصوصی ارائه می شود بصورت دقیق بررسی و حمایت های فنی و اعتباری از آنها بعمل می آید.

حمید رضا نصیری زاده افزود: پروژه هایی که از سوی بخش خصوصی ارائه می شود باید اولویت های اقتصاد مقاومتی داشته باشد ودرحال حاضر پنج شرکت خصوصی پروژه های را برای اجرا پیشنهاد دادند که این پروژه ها باید اولویت های اقتصاد مقاومتی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: چهار پروژه نیز از سوی سازمان صنعت و معدن ارائه شده، که این پروژه ها باید ارزآوری برای کشور داشته باشد و از خروج ارز نیز جلوگیری کند ضمن اینکه باید متناسب با سرمایه گذاری موجب اشتغالزایی شود.

 دبیر ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان یزد گفت: بر اساس دستور کار جلسه و سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، اعتباری از سوی ستاد راهبری برای پروژه ها در نظر گرفته نمی شود و باید از محل اعتباراتی که دیده شده است، اجرایی شود و بخش خصوصی می تواند از کمک های فنی و اعتباری برای دریافت تسهیلات اقدام کند و دولت یارانه سود را پرداخت کند.

نصیری خاطرنشان ساخت: بر اساس دستورالعمل بودجه سال جاری ۲۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی استان می تواند به کمک های فنی اعتباری اختصاص پیدا کند که این میزان چیزی معادل ۸۰ میلیارد تومان است و اعتبارات این محل فرصت مناسبی است که باید در استان از آن استفاده کنیم چرا که می تواند بیش از اعتبارات سالانه برای استان منابع مالی جذب کند.

دستگاه های اجرایی در اجرای طرح ها و پروژه ها مانع تراشی نکنند

مدیرعامل تعاونی پیشگامان کویر یزدنیز در این نشست اظهارداشت: توقع داریم که  دستگاه های اجرایی استان در اجرای طرح ها و پروژه های بخش خصوصی مانع تراشی نکنند ما نه به پولی نیاز داریم و نه کمکی از دولت می خواهیم فقط می خواهیم موانع را از سر راه بردارند و ما را رقیب خود ندانند.

محمدرضا رضایی ‌نژاد اظهار داشت: بندرخشک پیشگامان، نخستین بندرخشک تعاونی ایران است که با مجوز هیئت دولت در حال تکمیل و بهره‌برداری است و مرحله اول فاز یک بندر خشک آماده شده و به زودی بهره برداری خواهد شد، و راه‌آهن این بندر چندی قبل به ریل سراسری کشور متصل شد و هم ‌اکنون انبارهای ۱۰ هزار مترمربعی، اتصال ریلی، محوطه گمرکی، سردخانه دو مداره، خطوط ریلی اختصاصی، پایانه چندمنظوره و ... در بندر خشک طراحی و اجرایی شده است.

وی افزود: پیگیری های خوبی برای استقرار و راه اندازی گمرک در محل بندرخشک یزد انجام شده  و مدیران استان باید برای استقرار گمرک در بندرخشک یزد مساعدت کنند.

رضایی نژاد از اقدامات تعاونی پیشگامان کویر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را پیگیری احداث نیروگاه های انرژی خورشیدی خانگی برشمرد و گفت: در حال حاضر از سوی این تعاونی برای احداث نیروگاه در سطح هزار واحد مسکونی تعهد داده شده که تجهیز و راه اندازی کنیم.

مدیرعامل تعاونی پیشگامان کویر یزد افزود: انتظار داریم دستگاه های استان در اجرای طرح ها و پروژه های این تعاونی مساعدت کنند و مانع تراشی بر سر کار نداشته باشیم نه به پولی نیاز داریم و نه کمکی از دولت می خواهیم فقط تقاضا داریم موانع را از سر راه بردارند و ما را رقیب خود ندانند و در حال حاضر خواستار مساعدت و پیگیری برای استقرار گمرک به منظور راه اندازی بندر خشک همچنین صدور مجوز منطقه ویژه اقتصادی برای بخشی از اراضی در اختیار هستیم که امید است مسئولان نیز همراهی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.