گیلان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سیستم بهورزی ما، محیط تلاقی تخصص و تعهد است، گفت: شاکله بهورزی بر اساس عشق به مردم و عشق به کار است. بهورز جامعه نگرترین دانش آموخته‌ی نظام سلامت می‌باشد.

«بهورز» جامعه نگرترین دانش آموخته‌ی نظام سلامت است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر محمدرضا نقی‌پور در همایش تجلیل از بهورزان و کارشناسان نمونه حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان این که طرح تحول نظام سلامت، سرگل اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یکی از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ می‌باشد، قسمت عمده  اجرای این طرح را مربوط به حوزه بهداشت ذکر کرد .

وی ایجاد یک سیستم جامع ارایه خدمت در روستاها را، جز اتفاقات مهم و بزرگ کشور در دهه شصت عنوان کرد و افزود: با گذشت سی و اندی سال هنوز ما نیازمند چنین مدل و سیستمی برای شهرها هستیم و این خود اهمیت و مثمر ثمر بودن عملکرد بهورزان را دو چندان می‌کند .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره دو تن از بنیانگذاران فقید نظام شبکه و سیستم بهورز (دکتر پیله رودی و دکتر شادپور) از آنها به عنوان افتخارات گیلان نام برد و افزود: این مهم موجب رشد و ارتقا شاخص‌های سلامت در کشور و سرافرازی ما در جامعه بین‌المللی شد .

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت، یادآورشد: طرح تحول اولیه، همین طرح نظام شبکه سلامت بود که در دهه شصت در کشور ایجاد و بهورز نیز به عنوان نماد این طرح تثبیت شد. بهورز به عنوان نماد حقیقی در تاریخ ایران است، هم در مقطع دهه شصت هم در این مقطع که طرح تحول نظام سلامت اجرا شده است .

دکتر نقی پور با بیان اینکه سیستم بهورزی ما، محیط تلاقی تخصص و تعهد است، گفت: شاکله بهورزی بر اساس عشق به مردم و عشق به کار است. بهورز جامعه نگرترین دانش آموخته‌ی نظام سلامت می‌باشد .

وی در پایان با اشاره به ابعاد فرهنگی و اجتماعی حرفه‌ی بهورزی، خاطر نشان کرد: بومی و امین بودن بهورز از جمله معیارهایی است که در خصوص جذب بهورزان در این حرفه مورد توجه قرار می‌گیرد. بهورزان مخزن اسرار روستاییان بودند و هستند .

اجرای موسیقی سنتی، اهدای لوح تقدیر از سوی مسوولین دانشگاه به ۶۱ نفر از بهورزان، مربیان و کاردانان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پایان بخش مراسم امروز بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.