نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مستقیماً برای کشتار مسلمانان در میانمار سلاح ارسال می‌کند، گفت: سپاه آمادگی ارائه هرنوع اقدام بشردوستانه به مسلمانان میانمار را دارد.

رژیم صهیونیستی مستقیماً برای کشتار مسلمانان ‌میانمار سلاح ارسال می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی سعیدی ‌چهارشنبه‌شب در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان ضمن اشاره به نزدیکی به ایام حماسه حسینی(ع) اظهار داشت: فضایی است که روحانیت باید زمینه آشنایی مردم با فلسفه عاشورا و چرایی این حماسه آشنا کنند.

وی ضمن اشاره به نقش روحانیت در طول بیش از هزار سال غیبت امام زمان(عج) افزود: روحانیت در پاسداری از شریعت، حریم اهل‌بیت(ع)، مبانی تشیع و حفظ میراث گران‌سنگ بعثت نقش به‌سزایی داشتند.

سعیدی ضمن با یادآوری نقش شیخ ملاعلی کنی، شهید شیخ فضل‌الله نوری، نقش میرزای شیرازی در جنبش تنباکو، آیت‌الله کاشانی و شخصیت‌های علمی همچون شهید آیت‌الله مطهری، صدر و غیره در حوادث مختلف خاطرنشان کرد: روحانیون همواره با اندیشه‌های لیبرالیستی و ناسیونالیستی مقابله می‌کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) زمینه به بار نشستن تلاش‌های تمامی علما و پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند، تصریح کرد: امروز شاهد ایفای نقش انقلاب در سطح ایران و حتی منطقه و بین‌الملل هستیم زیرا این انقلاب توانسته فرهنگ بسیجی را به منطقه منتقل کند و امروز در سوریه چیزی را می‌بینیم که به معجزه شبیه است.

 نماینده ولی فقیه در ‌سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به عدم‌کامیابی آمریکا از جدا کردن سوریه از جبهه مقاومت و سقوط این کشور ابراز داشت: آمریکاییان با لشکرکشی به عراق نیز نتوانستند کاری را از پیش ببرند و این اتفاق به نقش بالنده انقلاب اسلامی برمی‌گردد.

سعیدی راجع به شکل‌گیری بسیج اساتید حوزه‌های علمیه بیان کرد: بسیج اساتید حوزه علمیه قم، مشهد، اصفهان و تهران تاکنون شکل گرفته و اصولاً انقلاب از حوزه علمیه نشأت گرفت و بقای انقلاب نیز باید توسط حوزه علمیه پشتیبانی شود و رهبر انقلاب اسلامی نیز تعابیری همچون حوزه و طلبه انقلابی به کار بردند.

وی رهبری الهی را یکی از پایه‌های استواری انقلاب دانست و اضافه کرد: شریعت و دین مبین اسلام و مردم به‌عنوان قاعده این نظام از دیگر پایه‌های استواری انقلاب اسلامی است و حوزه‌های علمیه و علما در پشتیبانی معنوی این مهم نقش به‌سزایی داشتند.

نماینده ولی فقیه ‌در سپاه پاسداران ضمن اشاره به فاجعه اسفبار میانمار تأکید کرد: استعمار، کینه انگلستان و اسلام‌هراسی عواملی است که موجب این جنایات شده‌ در حالی که میانمار بالغ بر ۳۰ نوع اقلیت دینی دارد و تنها مسلمانان به چنین وضعی گرفتار شدند و رژیم صهیونیستی مستقیماً به آنان سلاح می‌دهد.

سعیدی با رد تبلیغاتی همچون جنگ بین بوداییان و مسلمانان در میانمار عنوان کرد: افرادی که به جنگ مسلمانان در میانمار رفتند اگرچه از نظر مذهب بودایی هستند اما ارتش و نیروهای دولتی این جنایات را انجام می‌دهد و بحث مذهبی نیست و لذا سپاه در صورت مهیا شدن کمک‌رسانی اقدامات لازم به‌جهت انجام خدمات بشردوستانه را ارائه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.