یک منبع آگاه در مذاکرات آستانه گزارش داد ممکن است، مصر، امارات، چین و عراق به عنوان کشورهای ناظر به مذاکرات آستانه در خصوص سوریه بپیوندند.

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع آگاه در یکی از هیأت های شرکت کننده در مذاکرات آستانه تأکید کرد که ممکن است مصر، امارات متحده عربی، چین، و عراق به عنوان کشورهای ناظر به مذاکرات آستانه اضافه شوند.

این منبع تأکید کرد که در جریان مذاکرات درخواست هایی مبنی بر آغاز فعالیت برای بازسازی سوریه مطرح شده و پیشنهادهایی هم صورت گرفته تا مصر، چین، عراق و امارات به این مذاکرات بپیوندند.

گزارش هایی که پیشتر منتشر شده حاکی است کشورهای تضمین کننده (ایران، روسیه و ترکیه) مسأله افزایش کشورهای ناظر در آستانه را بررسی کرده بودند و در حال حاضر هم ایالات متحده و اردن به عنوان دو کشور ناظر در این گفتگوها حضور دارند.

پیشتر وزارت خارجه قزاقستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که همه گروه های شرکت کننده در این نشست از جمله ۲۴ نماینده معارضان مسلح سوری وارد آستانه شده اند، علاوه بر آن «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در پرونده سوریه و «دیوید ساترفیلد» معاون وزیر خارجه آمریکا در خاورمیانه، در رأس هیأتی آمریکایی در این نشست حضور دارند.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.