۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲
کد خبر: 562781

وضعیت آماری حوزه ارتباطات تا پایان بهار سال جاری توسط دولت منتشر شد که تطابق و مقایسه آن با گزارشهای مربوط به خرداد ۹۵ و خرداد ۹۶ حاکی از میزان پیشرفت در این بخش است.

وضعیت ارتباطات همراه از سال ۹۴ تا ۹۶

به گزارش قدس آنلاین،  رشد شاخصهای ارتباطات حوزه سیار همسو با توسعه جهانی، وضعیت اقتصادی کشور را طی دهه اخیر دستخوش تحولاتی کرده است به گونه‌ای که بسیاری از کسب‌وکارها و استارتاپهای امروزی با تکیه بر ضریب فزاینده این بخش، اقدام به نقش‌آفرینی در اقتصاد کرده‌اند.

دولتها هم چند سالی است که توسعه بسترهای ارتباطی از جمله پهنای باند و زیرساختهای ارتباطات موبایلی را در دستور کار خود قرار داده و حول آن اقدام به برنامه‌ریزی کوتاه، میان و بلند مدت کرده‌اند زیرا می‌دانند که بدون توجه به ارکان این بخش، توفیق در سایر برنامه‌های توسعه‌ای حاصل نخواهد شد.

از این جهت، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات هر سه ماه یک بار اقدام به انتشار گزارشی از وضعیت ارتباطات کشور می‌کند تا میزان پیشرفت در بخشهای مختلف حاصل شود.

با مقایسه گزارش آماری مربوط به حوزه «ارتباطات همراه» در سه سال اخیر، که اصلی‌ترین بخش این گزارش را به خود اختصاص می‌دهد، می‌توان به میزان توسعه در حوزه سیار و نقش بازیگران این حوزه پی برد.

مقایسه گزارش آماری دولت تا پایان خرداد ۹۶ با خرداد ۹۵ و خرداد ۹۴ در ارتباط با شاخصهای «خطوط واگذار شده»، «خطوط فعال»، «خطوط غیرفعال» و «ضریب نفوذ» که تنها بخش کوتاهی از گزارش مفصل دولت است، به شرح جداول زیر است:

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.