رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین اولویت رسانه ملی پرداختن به مباحث اقتصاد مقاومتی است و ظرفیت این رسانه باید در خدمت گفتمان اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد.

ظرفیت رسانه ملی باید در خدمت گفتمان اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی امروز در آئین تجلیل از برگزیدگان استانی بیستمین جشنواه تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانها در کرمان اظهار‌داشت: رسانه ملی یک‌تنه در مقابل شبکه‌های تلویزیونی معاند ایستاده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی و نشست‌های مشترک در حوزه رسانه با رئیس و کارشناسان رسانه ملی گفت: نخستین اولویت رسانه ملی پرداختن به مباحث اقتصاد مقاومتی است و ظرفیت این رسانه باید در خدمت گفتمان اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولویت امروز کشور مباحث اقتصادی و معیشت مردم است و رسانه باید به این موضوع توجه داشته باشد افزود: در جلسه با رئیس رسانه ملی گفتیم که هر سال بیش از 20 هزار تلفات جاده‌ای داریم که آثار روانی بر جامعه از این بابت ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه باید در زمینه فرهنگ‌سازی ترافیکی نیز اقدام کند چرا که تعداد کشته‌های ما در جاده‌ها بیشتر از شهیدان ما در دوران دفاع مقدس است خاطر‌نشان کرد: فرهنگ‌سازی در این زمینه و کاهش تلفات جاده‌ای، عدم هدر‌رفتن هزینه‌های ملی را در بر دارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه صدا و سیما باید با برگزاری جلساتی با بیمه‌های کشور این موضوع را پیگیری کند و با مشارکت بخش خصوصی به برنامه‌سازی در این زمینه اقدام کند گفت: البته اقدام صدا و سیما در حمایت از تولید کالاهای داخلی و مصرف این تولیدات جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه سه استان کشور به‌عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شده که استان کرمان یکی از این استانها است که بسیار هم موفق عمل کرده است افزود: حضور معین‌های اقتصادی در استان در راستای توسعه به کمک بخش خصوصی یک ظرفیت جدید برای صدا و سیما است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قلعه‌گنج، شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کارهای بسیار خوبی انجام شده و انصافا استاندار کرمان در این زمینه بسیار فعال عمل کرده است تاکید کرد: صدا و سیمای کرمان باید از تولیدات داخلی استان حمایت کرده و این تولیدات را به مردم خود استان معرفی کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس در طول سال‌های اخیر آنچه که در توان داشته برای افزایش اعتبارات صدا و سیما گذاشته است و به این موضوع اعتقاد داریم که صدا و سیما باید تقویت شود گفت: صدا و سیمای ما در مقابل جریان رسانه‌ای استکباری به‌سختی کار می‌کند و باید تقویت شود.

به گزارش تسنیم در این مراسم احمد علیرمضانی مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز با اشاره به فعالیت‌های این مرکز از حدود دو سال گذشته اظهار‌داشت: از سال گذشته 2 سریال توسط هنرمندان کرمانی ساخته‌ایم که از شبکه‌های سراسری پخش شد.

وی با بیان اینکه مستندهای متفاومتی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان ساخته شده است گفت: استان کرمان ظرفیت‌های بسیار بزرگی در حوزه هنری و رسانه‌ای دارد و شبکه‌های متعددی آمادگی پخش برنامه به‌صورت زنده از استان کرمان را اعلام کرده‌اند.

مدیر‌کل صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره به اینکه با محدودیت‌های بودجه‌ای در صدا و سیمای کرمان روبه‌رو هستیم با اشاره به برگزاری بیستیمن جشنواه تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها افزود: جشنواره یک میدان مسابقه است و در سال گذشته در جشنواره نوزدهم 2 جایزه را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه واحد شعر و موسیقی مرکز کرمان تعطیل شده بود و در این مدت آن را احیا کردیم تصریح کرد: امسال در بیستمین جشنواه تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانها، هشت جایزه را کسب کردیم و سه اثر از استان کرمان شایسته تقدیر شد که نشانه یک جهش بسیار خوب در صدا و سیمای مرکز کرمان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.