معاون وزیر اقتصاد با تشریح جزئیات قرارداد ده میلیارد دلاری ایران و چین در حوزه بانکی گفت: خط اعتباری به ۵ بانک ایرانی اختصاص یافت.

جزئیات قرارداد ده میلیارد دلاری ایران و چین/خط اعتباری برای ۵بانک

به گزارش قدس آنلاین، محمد خزاعی در مراسم امضای موافقتنامه قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری خط اعتباری سیتیک گروپ چین با ۵ بانک ایرانی در پکن گفت: امضای موافقتنامه قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری خط اعتباری 'سیتیک گروپ' چین با ۵ بانک ایرانی، نخستین قرارداد بزرگ ایران با چین پس از برجام است. بر این اساس، با امضای این قرارداد ما با سرعت قادر خواهیم بود مراحل اجرایی آن را در ایران و چین نهایی کنیم.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری ایران افزود: همکاری ایران با 'سیتیک گروپ' به سه دسته تقسیم شده است که  یکی از محورهای همکاری ما با این موسسه مالی بزرگ، بحث فایناس و تامین مالی پروژه هاست که توسط طرفین امضا می شود.

وی تصریح کرد: سیتیک از گروه های بزرگ اقتصادی جهان است و استفاده از توانمندی شرکت های سیتیک برای اجرای طرح های های بزرگ کشورمان بر اساس توافق دوجانبه از دیگر همکاری های ایران با این گروه است. همکاری سوم ایران با سیتیک در بحث خدمات مالی گروه های سیتیک در ایران است و امضای این قراداد سبب افزایش همکاری گروه های اقتصادی مالی ایران و چین خواهد شد.با توجه به حضور ستیک در سطح بین الملل این گروه می تواند به عنوان دروازه ورود ایران به جهان عمل کند.

موافقتنامه قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری خط اعتباری ایران با 'سیتیک گروپ' چین امروز با حضور ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، علی اصغر خاجی سفیر ایران در پکن، محمد خزاعی رئیس سازمان سرمایه گذاری و مدیران 'سیتیک گروپ' در پکن امضا شد. این نشست که در مرکز سیتیک گروپ چین در پکن برگزارشد، موافقتنامه قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری خط اعتباری 'سیتیک گروپ' چین با ۵ بانک رفاه کارگران، صنعت و معدن، پارسیان، پاسارگار و توسعه صادرات امضا شد.

سیتیک گروپ یکی از موسسه های مالی بزرگ دنیاست به طوری که در بین ۵۰۰ شرکت مالی دنیا در ردیف ۵۱ جهان قرار گرفته است. بانک ساخت و ساز چین، بانک سیتیک، گروه بیدو، شرکت چاینا فیلم و شرکت پست اکسپرس چین از جمله زیر مجموعه های 'سیتیک گروپ' هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.