رهبر ائتلاف ملی عراق با تاکید بر حفظ وحدت در عراق گفت: همه پرسی روح مودت اجتماعی را در عراق خدشه دار می کند.

همه پرسی اقلیم کردستان روح مودت اجتماعی را درعراق خدشه دار می کند

به گزارش قدس آنلاین، سید عمار حکیم، رهبر ائتلاف ملی عراق در همایش مبلغان اسلامی زن و مردم در نجف اشرف با تاکید بر حفظ وحدت در عراق اظهار داشت: قدرت کردهای عراق فقط در چارچوب ملت عراق تحقق پیدا می یابد و همه پرسی و اصرار بر آن، گامی معکوس است.

وی با بیان اینکه برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان روح مودت اجتماعی را در عراق خدشه دار می کند، گفت: موضع برخی کشورهای منطقه و جامعه بین المللی را در حمایت از وحدت و حاکمیت عراق می ستاییم، اما شاهد مواضعی مشکوک  از سوی برخی از کشورهای منطقه هستیم.

رئیس ائتلاف ملی عراق تصریح کرد: اصرار رهبران کرد عراق به گسترش مرزهای جغرافیایی اقلیم کردستان به خارج از مرزهای آبی رنگ، نقض صریح قانون اساسی است.

حکیم در ادامه با تاکید بر ضرورت تشکیل یک جبهه بزرگ ملی برای دفاع از وحدت اراضی عراق گفت: از مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات کردستان عراق میخواهم که باب گفتگو و راه حل های عملی را نبدد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اختلافات بخشی از واقعیت عراق است، نیاز است که همواره گفتگو راه حلی برای حل اختلافات باشد.

رهبر ائتلاف ملی عراق همچنین با اشاره به جنایات رخ داده در میانمار از سازمان همکاری اسلامی درخواست کرد تا گروهی را برای ارزیابی میزان جنایات رخ داده به این منطقه اعزام کند.

حکیم همچنین نقش مبلغان اسلامی را در آگاهی بخشی عمومی مهم دانست و عنوان کرد: اوضاع سیاسی بخش جدایی ناپذیر از شرایط عمومی عراق است و مبلغان اسلامی باید روحیه زندگی مسالمت آمیزی را در جامعه تشویق کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.