ساری- معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش مازندران، موضوع پژوهش را از موضوعات مهم توسعه ی هر سازمان و دستگاهی دانست و گفت: موضوع پژوهش از دهه های قبل متناسب با محتوای کتاب مطرح بوده اما نمود آن در سال های اخیر به مراتب بیشتر از گذشته است.

۲۴۰ مدرسه پژوهش محور در مازندران وجود دارد/ رشد تولیدات الکترونیکی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد قنبری ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: در مازندران شورایی بنام شورای تحقیقات وجود دارد که موضوعات مدنظر را مورد توجه قرار داده و با بررسی اولویت ها، نتیجه و پیشنهادات مطرح شده را در اختیار نهادهای ذیربط  قرار می دهند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ حدود ۶۰۰ گزارش اقدام پژوهشی داشتیم که این رقم در سال گذشته به بیش از ۲۵۰۰ گزارش رسیده است.

معاون پژوهش آموزش و پرورش مازندران، در پاسخ به سوال قدس آنلاین مبنی بر اینکه میزان تولیدات محتوای آموزشی و الکترونیکی استان در مقایسه با قبل دولت یازدهم چقدر بوده است، بیان کرد: یکی از ماموریت ها و برنامه های ما در حوزه معاونت پژوهشی، تولید محتوا و آثار الکترونیکی است.

قنبری افزود: تعداد معلمانی که در موضوع تولید محتوای آموزشی و الکترونیکی در سال ۹۳ شرکت کردند ۵ هزار و ۱۹۲ نفر بوده است که این رقم در سال گذشته به عدد ۸ هزار و ۹۲۰ رسیده است یعنی ما در بحث تولیدات الکترونیکی رشد قابل توجهی داشتیم.

وی تصریح کرد: تعداد دانش آموزان ما در بحث شرکت در تولید محتوای الکترونیکی نیز از عدد ۷هزار و ۹۱۲ نفر در سال ۹۳ به عدد ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر در سال گذشته رسیده است.

معاون پژوهش آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه رفته رفته مدارس ما از شکل سنتی خود خارج و به سمت پژوهش محور شدن سوق داده می شوند، گفت: سه سال قبل، ۱۳ مدرسه پژوهشی در استان داشتیم که تا پایان سال تحصیلی گذشته، به ۲۴۰ مدرسه رسید.

قنبری تعداد مدارس دولتی و غیر دولتی مازندران را سه هزار و ۹۹۷ مدرسه اعلام کرد و افزود: تعداد کلاس های استان، ۲۱ هزار و ۲۷۸ مدرسه است.

وی تعداد دانش آموزان استان را با احتساب پیش دبستانی، استثنایی و بزرگسالان، ۵۳۲ هزار دانش آموز اعلام کرد و یادآور شد: سرجمع تراکم دانش آموزان استان رقمی بیش از عدد ۲۲ درصد بوده درحالیکه میانگین تراکم کشور بیش از عدد ۲۳ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.