یاسوج- خطیب موقت جمعه شهر یاسوج گفت: برخی ها چنان مداحی و روضه خوانی می کنند که گویا وارد مجلس رقص شده اند، اینها باید از خود شرم داشته باشند که مجلس امام حسین (ع) و اهل بیت را با چنین ابتذالاتی پر می کنند و جلوی اینها را باید گرفت.

شان مجلس عزاداری امام حسین (ع) باید رعایت شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امام جمعه ی موقت یاسوج در خطبه ی اول این هفته ی نماز جمعه با اشاره به آیه ی «إن المتقین فی مقام امین» اظهار کرد: در بهشت هیچ اندوهی برای متقین وجود ندارد و آنها در آرامش مطلق به سر می برند.

وی افزود: با توجه به قسمت «فی جنات و عیون» برای این جنت را به صورت جمع آورده که احتمال وجود باغ های مختلف با میوه های گوناگون هست. در ادامه خداوند کریم می فرمایند «سندس و استبرق» و این به معنای وجود لباس های بسیار زیبا و نازک و از جنس خاصی است که برای متقین آماده شده است.

حجت الإسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه ی دوم مسئله ی مباهله را تصمیم خداوند دانست و خاطر نشان کرد: پیامبر اعظم (ص) نزدیک ترین افراد را برای تسلیم در برابر امر خداوند دعوت کرد که از جمله ی آنها علی ابن ابی طالب (ع)، حضرت فاطمه ی زهرا (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) بودند.

امام جمعه ی موقت یاسوج اضافه کرد: طبق آیه ی «أبناءنا و أبنائکم و نسائنا و نسائکم و أنفسنا و أنفسکم»، «أبناءنا و أبنائکم» فرزندان پیغمبر، «نسائنا و نسائکم» حضرت فاطمه (س) و «أنفسنا و أنفسکم» وجود مبارک حضرت امیرالمؤمنین (ع) هستند که همه ی اینها اهل بیت پیامبر و بر حق بودند.

حجت الإسلام موسوی اعظم ضمن اشاره به اهمیت حدیث کساء اذعان کرد: آیه ی ذکر شده با حدیث کساء مرتبط است و باید یادآور این شد که سوره ی «هل أتی» که با دو اسم دیگر «إنسان» و «دهر» هم شناخته شده است، شأن نزول آن مربوط به همان چهار نفر است و این را باید قدر دانست و نباید به سادگی نسبت به آن بی توجه بود.

ایشان در قسمت دیگری از سخنان خود یادآور نزدیک شدن ایام محرم شد و ضمن نکوهش برخی مداحان بی مطالعه عنوان کرد: برخی ها چنان مداحی و روضه خوانی می کنند که گویا وارد مجلس رقص شده است! اینها باید از خود شرم داشته باشند که مجلس امام حسین (ع) و اهل بیت را با چنین ابتذالاتی پر می کنند و جلوی اینها را باید گرفت.

وی در پایان گفت: در ماه محرم برخی ها هنگام اذان به جای آنکه به نمازشان بپردازند، سرگرم سینه زنی و مداحی می شوند و این کار اشتباهی است. هیچ وقت نباید واجبات دینی را فدای مستحبات کنیم و مردم این مسائل را حتما رعایت کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.