قرچک- پروژه بیمارستانی ۹۴ تختخوابی قرچک در زمره طرح‌هایی است که سال‌ها مردم این منطقه چشم‌انتظار بهره‌بردار یاز آن هستند.

امکانات درمانی«قرچک» نیازمند مرهم است

قدس آنلاین-گروه استان ها: این پروژه که توسط مسئولین گوناگون در سال‌های مختلف پی‌جویی شده بود، طبق وعده باید قبل از انتخابات افتتاح می‌شد ولی با نزدیک شدن به زمان موعود، مسئولان اعلام کردند که چند روز آینده افتتاح می‌شود.

اما از حواشی دیگر ساخت این بیمارستان این است که مسئولان دولتی ساخت این بیمارستان را به نام دولت تمام می‌کنند ولی دکتر نقوی نماینده شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این صحبت می‌گوید: این بیمارستان توسط بنیاد برکت و با پیگیری وزیر بهداشت بعد از سفری که به دعوت نماینده منطقه به شهرستان صورت گرفته بود ساخته و درروند ساخت و تجهیز آن نیز تسریع شده است.

آنچه گذشت

مرضیه وحید دستجردی، وزیر وقت بهداشت و درمان به همراه ابوالقاسمی رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تاریخ پنجم شهریورماه سال ۹۰ طی سفری به شهرستان قرچک کلنگ احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی را در قرچک بر زمین زدند.

پروژه بیمارستان ۹۴ تختخوابی برای مردم شهرستان قرچک با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر یک مسئله مهم است زیرا در حال حاضر مجبورند تا برای درمان هزینه سفر به شهر های دیگر را به جان بخرند.در این مراسم اعلام شد که برای احداث پروژه بیمارستان ۶۴ تختخوابی قرچک اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال از سوی وزارت بهداشت در نظر گرفته‌شده که مبلغ ۱۵ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

دو روز پس‌ازاین مراسم رضا ریاحی فرماندار وقت قرچک در جشن گرامیداشت هفته دولت به مردم شهرستان نوید داد که خبرهای خوشی در بخش بهداشت و درمان درراه است و گفت: مشکل بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی حیّان هم رفع شده و قول بهره‌برداری از آن را در زمان کمتر از سه سال داده‌اند و همچنین احداث بیمارستان دولتی ۶۴ تختخوابی حضرت زهرا (س) در دستور کار قرارگرفته و در حال طی مراحل ساخت است.

پس از مشکلات بودجه‌ای که برای کشور پیش آمد، پروژه بیمارستان قرچک با موانع متعددی روبرو شد و درحالی‌که مراحل ساخت این بیمارستان توسط دولت آغازشده بود به‌یک‌باره رها شد و پیگیری مسئولان در این زمینه نتیجه نداد.

وعده‌هایی که عملی نشد

شهرستان قرچک با داشتن ۳۰۰ هزار نفر جمعیت با پیگیری‌های انجام‌شده برای ادامه ساخت پروژه بیمارستان و با دادن وعده‌های زمان افتتاح هنوز به کار خود پایان نداده است، پروژه بیمارستان برای مردم شهرستان قرچک یک مسئله مهم است تا برای درمان هزینه سفر بهشهرهای دیگر را به جان نخرند.

افتتاح این بیمارستان توسط مسئولان یک‌بار در اردیبهشت اعلام شد و بعد از گذشتن زمان اعلام‌شده تاریخ آن به مردادماه وعده داده شد ولی در این زمان هم افتتاح نشد که مردم را دچار سردرگمی قرار کرد و مردم قرچک هنوز منتظر افتتاح بیمارستان ۹۴ تختخوابی هستند.

 محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه بیمارستان ۹۴ تختخوابی قرچک در ۲۲ دی‌ماه ۹۵ با اشاره به اینکه بخش مکانیکال بیمارستان تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته و عملیات برق‌رسانی نیز تا ۵۰ درصد پیش رفته است، از جدیت و اهتمام پیمانکار مربوطه قدردانی کرد.

وی بیان کرد: عملیات لوله‌کشی، کاشی‌کاری و نمای بیرونی بیمارستان به‌طور کامل به اتمام رسیده است.

علیزاده با تأکید بر اینکه نباید از سرعت احداث پروژه کاسته شود، از افتتاح بیمارستان در اردیبهشت‌ماه خبر داد.

وعده‌ای که تمدید شد

مسعود مرسل‌پور، فرماندار قرچک در جمع خبرنگاران در ۱۱ خردادماه اظهار داشت: امیدواریم پس از تحویل ساختمان توسط پیمانکار و وزارت راه و شهرسازی که مجدانه پیگیر ساخت این پروژه بودند، نصب تجهیزات به‌زودی انجام و تا پایان مردادماه با حضور یکی از مقامات عالی‌رتبه دولت مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بیمارستان قرچک گفت: بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان قرچک، ۹۸ درصد پیشرفت ساختمانی دارد و برای جذب نیروهای آن از جوانان قرچک استفاده خواهیم کرد.

دغدغه‌های درمانی رفع می‌شود

فرماندار قرچک در این رابطه توضیح می‌دهد: به دنبال افتتاح نمایشی بیمارستان نیستیم، دولت می‌توانست بیمارستان را در چند فاز افتتاح کند اما به نظر دولت بیمارستانی که نتواند جامع و کامل به مردم خدمات ارائه کند با افتتاحش دردی از مردم دوا نخواهد شد.

مسعود مرسل پور ادامه می‌دهد: به همین دلیل منتظر تکمیل نهایی این پروژه هستیم که مراحل پایانی را برای تجهیز سپری می‌کند.

وی اذعان می‌کند: اهتمام مسئولین امر به اجرائی کردن برنامه‌های دولت در حوزه نظام جامع سلامت را برطرف‌کننده بسیاری از دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها بخصوص شهرستان قرچک دانست.

سید حسین نقوی، نماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا نیز با اشاره به مشکلات و موانع ایجادشده بر سر راه ساخت بیمارستان ۹۴ تختخوابی قرچک اظهار داشت: مشکلاتی بر سرزمین ایجاد شد که پس از پیگیری‌های انجام‌شده، مشکلات مربوط به زمین و اوقاف آن حل شد.

وی گفت: بنیاد برکت با جدیت این پروژه را در دست گرفت و بر اساس قرارداد منعقدشده، ساختمان این بیمارستان را در دست احداث قرارداد و بیمارستان دولتی قرچک رو به اتمام بوده و در حال سپری کردن ماهه‌ای و روزهای پایانی است.

نقوی افزود: شهرستان قرچک با مشکلات عدیده بهداشتی و درمانی روبرو است و راه‌اندازی بیمارستان ۹۴ تختخوابی می‌تواند بخشی از نیازهای مردم شهرستان را پاسخ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.