زاهدان- امام جمعه موقت زاهدان گفت: کشتار وحشیانه مسلمانان در میانمار یک نسل‌کشی کم نظیر است که بی‌شک پشت پرده آن استکبار جهانی قرار دارد.

پشت پرده نسل‌کشی در میانمار استکبار جهانی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان با اشاره به جنایات اخیر در کشور میانمار، اظهار داشت: کشتار وحشیانه مسلمانان در میانمار یک نسل‌کشی کم نظیر است که بی‌شک پشت پرده آن استکبار جهانی قرار دارد.

امام جمعه موقت زاهدان افزود: متاسفانه امروز در شرایطی که مسلمانان مظلوم میانمار را به بدترین شکل می‌کشند و در گورهای دسته جمعی دفن می‌کنند و بسیاری از اجساد را در دریا و رودخانه‌ها می‌ریزند، اکثر مدعیان حقوق بشر در نقاط مختلف دنیا سکوت اختیار کرده‌اند و در برابر این جنایات وحشیانه دم بر نمی‌آورند.

وی ادامه داد: سوال اینجاست که سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری و سازمان ملل کجا باید نقش آفرینی کنند؟ سازمان‌هایی که در قبال حقوق حیوانات موضع‌گیری گسترده دارند و مدعی حقوق بشر هستند، در دفاع از حقوق مظلومان میانمار هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و رسانه‌های غربی نیز در قبال این جنایات گسترده استراتژی سکوت و سانسور را انتخاب کرده‌اند.

حمیدی اضافه کرد: در چنین شرایطی تک تک ما وظیفه داریم فریاد مظلومیت مسلمانان مظلوم میانمار را به گوش جهانیان برسانیم و انتظار می‌رود کشورهای اسلامی موضعی جدی در قبال جنایات میانمار اتخاذ کنند.

امام جمعه موقت زاهدان تاکید کرد: اگر همه کشورهای اسلامی متحد شوند، هرگز استکبار جهانی نمی‌تواند نسبت به مسلمانان و دیگر مردم مظلوم کوچکترین جسارتی داشته باشند. ماه محرم نزدیک است و یکی از درس‌های این ماه پربرکت و عزیز حمایت از مظلومان است و امروز مسلمانان میانمار نمونه‌ای واقعی از مظلومیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: جلسات عزای امام حسین(ع) نشان دهنده مظلومیت ایشان و اهل بیت(ع) پیامبر است؛ ظلم و ستمی که در واقعه عاشورا به امام حسین(ع) و فرزندان پیغمبر وارد شد بعد ۱۴۰۰ سال هنوز داغ است و این وظیفه مسلمانان است که این ظلم و ستم را به گوش جهانیان برسانند.

حمیدی با اشاره به اینکه فرهنگ واقعه کربلا و بصیرت و نهضت امام حسین(ع) امروز تاثیر گسترده‌ای در منطقه و کشورهای اسلامی گذاشته، افزود: اگر ما به این فرهنگ تکیه کنیم، همواره مقابل دشمنان پیروز خواهیم بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.