دیشموک- رئیس اداره آموزش و پرورش دیشموک با بیان اینکه هر دانش آموز در طول سال ۱۲ ماه یارانه دارد؛ گفت: هر خانواده یک ماه از یارانه طول ۱۲ ماه سال فرزند دانش اموز خود را به مدرسه اختصاص دهند.

دانش‌آموزان دیشموکی از یارانه خود به مدارس کمک کنند

منصور صالح زاده رئیس اداره اموزش و پرورش دیشموک در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش بزرگترین نهاد دولتی در کشور است.

وی گفت: با مشکلات زیادی روبرو هستیم و قطعا بدون همکاری اولیای دانش آموزان، این مشکلات برای ما سخت تر است.

صالح زاده با اشاره به بحث های منابع مالی، سرانه دانش اموزی، تجهیزات، پرداختی حق الزحمه امتحانات، حق الزحمه حق تدریس همکاران؛ الان عقب ماندگی های زیادی داریم.

رئیس اداره اموزش و پررش دیشموک با ابراز امیدواری به رفع این مشکلات، بیان کرد: طبق جلساتی که با مسئولان استانی داشتیم؛ به ما گفتند امسال و تاکنون هیچ امیدی به پرداخت حتی یک ریال به عنوان سرانه مدارس به هیچ مدرسه ای؛ وجود ندارد.

صالح زاده با اشاره به اینکه؛  هزینه سوخت مدارس در شهر دیشموک، هر ساله بیش از دو میلیون تومان است، گفت:   از والدین دانش اموزان انتظار می رود در استانه اغاز سال تحصیلی، مدارس را مساعدت مالی  کنند.

صالح زاده گفت: هزینه والدین یک سرمایه برای فرزندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه، هر دانش اموز در سال تحصیلی ۱۲ ماه یارانه دارد، گفت: هر خانواده یک ماه از یارانه طول سال فرزند دانش اموز خود را به مدرسه اختصاص دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دیشموک از خانواده ها خواست از هم اکنون برای  کمک به مدارس اقدام کنند تا برای اغاز سال تحصیلی جدید؛ مشکلی نداشته باشیم.

صالح زاده خطاب به همکاران خود در اموزش و پرورش گفت: ما جهت اموزش به خدمت گرفته شدیم و همه ما سی سال تعهد خدمت داریم.

وی با اشاره به اینکه؛ در برخی مدارس نیروهای عوامل اجرایی نیاز است، گفت: همه همکاران را نمی توانیم به سمت اجرایی به کار بگیریم.

صالح زاده بیان کرد: انتظار می رود همکاران ابتدا حداقل بیست سال از مدت سال تعهد اموزشی خود را سپری کرده و بعد سراغ سمت های عوامل اجرایی و پست های کلیدی را بگیرند.

رئیس اداره اموزش و پرورش با انتقاد از برخی نیروهای فرهنگی اموزش و پرورش، متذکر شد: برخی فرهنگیان دوسال خدمت نکرده؛ دنبال عوامل اجرایی مراکز اموزشی هستند و این جای تعجب دارد.

صالح زاده گفت: همکاران ما در اداره اموزش و پرورش دیشموک با خودروهای شخصی به ماموریت می روند و یک ریال از بابت ماموریت دریافت نمی کنند.

وی با بیان اینکه،  بیش از ۴۰۰ نیروی اموزش و پرورش در دیشموک دوجود دارد؛ متذکر شد: انتظار می رود همه راضی باشند ولی امکان پذیر نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.