ازآنجایی که آمریکا و عربستان سعودی خود یکی از بزرگترین جنایتکاران جهان به شمار می روند، امروز نگاه مسلمانان مظلوم روهینگیا، جز به سمت حامیان واقعی ستمدیدگان و پرچمداران عدالت خواهی و ظلم ستیزی در جهان نیست. 

نگاه مسلمانان مظلوم روهینگیا به  پرچمداران واقعی عدالت خواهی و ظلم ستیزی

قدس آنلاین- مسلمانان روهینگیا یکی از بزرگترین اقلیت های مسلمان در جهان هستند که طی مدت اخیر، در معرض شدیدترین جنایت ها از سوی دولت "بی رحم" میانمار و بودایی های این کشور قرار گرفته اند؛ به گونه ای که ده ها هزار نفر از آنان قتل عام شده، زنده زنده سوزانده می شوند، خانه هایشان به آتش کشیده شده و بسیاری از آنها به زحمت خود را به اردوگاه های پناهجویان رسانده اند و آنجا در شرایط نامناسبی زندگی می کنند.


اخیرا نیز اخباری منتشر شده که از تلاش دولت بنگلادش برای جلب حمایت جامعه بین الملل، جهت انتقال مسلمانان آواره روهینگیا به جزیره ای دور افتاده در خلیج بنگال حکایت دارد.


مخالفان، جزیره مذکور را سیل خیز و منطقه ای غیرقابل سکونت برشمرده اند که بیشتر ایام سال، به خاطر بارش باران های شدید موسمی مملو از آب است و از مناطق قابل سکونت فاصله بسیاری دارد.


این جنایت ها در حالی علیه گروهی از مسلمانان انجام می شود که جامعه بین الملل و حتی کشورهای اسلامی این فاجعه بزرگ انسانی را به نظاره نشسته اند و جز محکوم کردن آن، هیچ گونه اقدامی عملی را برای مجازات دولت میانمار و عاملان این جنایات وحشیانه انجام نداده اند.


حتی مدعیان حقوق بشر که در بسیاری از مواقع به خاطر مجازات مجرمی در گوشه ای از جهان جنجال به پا می کنند و آن را دستاویز اعمال تحریم و سختگیری علیه تمام مردم آن کشور قرار می دهند، امروز در مقابل کشتار هزاران انسان بی گناه، بی دفاع و بی پناه، زبان در کام خود فروبرده اند و اقدام که هیچ، حتی سخنی را در محکومیت رهبر جنایتکار میانمار نمی گویند؛ شخصی که از همین مدعیان حقوق بشر جایزه صلح نوبل دریافت کرده، ولی دستانش از خون ده ها هزار مسلمان بی گناه رنگین است.


البته روشن است در میان کشورهای اسلامی، از کشوری مانند عربستان و متحدان آن در ائتلاف جنایتکار موسوم به "ائتلاف عربی" که خود تا گلوگاه غرق در خون زنان و کودکان و مردان بی دفاع یمن می باشد انتظار اقدامی عملی برای جلوگیری از جنایات های دولت میانمار و بودائی های این کشور علیه مسلمانان مظلوم روهینگیا نمی رود. 


رژیم آل سعود و پادشاه جنایتکار آن که خود، مدت هاست با انجام حملات وحشیانه به کشور مسلمان فقیری همچون یمن، میلیون ها نفر را از خانه و کاشانه خود آواره کرده و تمام زیرساخت ها، اماکن عمومی، بهداشتی، مساجد، مدارس و... این کشور را ویران کرده است و از طرفی دیگر در رأس حامیان تروریسم در عراق و سوریه قرار دارد، چگونه می تواند دیگران را از انجام جنایت منع کند؟!


همچنین، از مدعیان حقوق بشر و در رأس آن آمریکا و غرب که همواره به بهانه های واهی حقوق بشری و در واقع به منظور تأمین منافع خود، در گوشه و کنار دنیا جنگ به راه انداخته اند و با حمایت از تروریسم میلیون ها انسان بی گناه که اغلب مسلمان هستند را به خاک و خون کشانده اند، چگونه می توان انتظار داشت تا در مقابل جنایتکاری چون رهبر میانمار قد علم کنند و دلسوز مسلمانانی باشند که در طول زمان، همواره قربانی زیاده خواهی ها و منفعت طلبی خود آنها شده اند؟!


از این رو، امروز نگاه مسلمانان مظلوم روهینگیا، جز به سمت حامیان واقعی ستمدیدگان و پرچمداران عدالت خواهی و ظلم ستیزی در جهان نیست؛ همان هایی که برای مظلومان فلسطین خون دل خورده اند، در سوریه، عراق و لبنان، تروریسم را به زانو درآورده اند، مقاومت را سرلوحه کار خود قرار داده اند، حرفشان با عملشان یکی است و تحت لوای مکتب سرخ حسینی و پرچم سبز مهدویت در حرکتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.