بجنورد- مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال زراعی جاری هزار و ۸۸۰ تن جو تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شد.

۱۸۰۰ تن جو تضمینی از کشاورزان خراسان شمالی خریداری شد

به گزارش قدس آنلاین، حضرتقلی حیدری با بیان اینکه خرید تضمینی محصول جو از کشاورزان این استان از ۱۵ خردادماه شروع شده بود اظهار کرد: کل مبلغ محصول خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است.

وی سطح زیر کشت جو آبی و دیم در سال زراعی جاری ۳۹ هزار هکتارعنوان کرد و گفت: برآورد پیش بینی تولید محصول جو در این استان، امسال ۵۶ هزار و ۴۲۶ تن بوده است که به علت خشکسالی شدید و سرمازدگی پاییزه تولید این محصول بشدت کاهش پیدا کرد.

حیدری با بیان اینکه در سال گذشته ۴۶ هزار تن محصول جو از کشاورزان این استان خریداری شد افزود: امسال هر کیلوگرم جو با افت مفید ۳ درصد و افت غیر مفید ۲ درصد، به مبلغ ۱۰ هزار و ۳۰۰ ریال خریداری شد که کشاورزان با قیمت مناسب جو را به بخش خصوصی و بازار فروختند.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیشترین سطح زیر کشت جو در این استان مربوط به شیروان با هشت هزار و ۳۰۰ هکتار و بعد از آن اسفراین با ۶ هزار و ۸۵۰ هکتار است

منبع : ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.