اصفهان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید تعداد ۹۲ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی به آموزش و پرورش استان اصفهان تحویل داده می شود.

تحویل ۹۲ پروژه آموزشی به آموزش و پرورش استان اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد حسین سجاد ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۸۱۸ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال در قالب۴۱۱ کلاس درس با زیربنای ۷۴ هزار و ۳۸۸ متر مربع تکمیل و به آموزش و پرورش استان اصفهان تحویل خواهد داد.
وی ادامه داد: ۷۲ درصد پروژه های تحویلی و ۸۴ درصد کلاس های تحویلی در سال جاری توسط خیرین مدرسه ساز به ثمر نشسته است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان تصریح کرد: این پروژه ها به لحاظ کاربردی شامل ۵۶ پروژه آموزشی و ۳۰ پروژه غیرآموزشی است که شامل کانون، سالن ورزشی، نمازخانه و سالن اجتماعات و اردوگاه، خوابگاه و کارگاه و ۶ باب توسعه کلاس می باشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۲۶ پروژه با ۶۷ کلاس درس و زیربنای ۲۰ هزار و ۶۹۵ مترمربع با هزینه ۲۲۷ میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی احداث شده است، خاطرنشان کرد: تعداد ۶۶ پروژه نیز با ۳۴۴ کلاس درس و زیربنای ۵۳ هزار و ۶۹۳ مترمربع و باهزینه ۵۹۰ میلیارد و ۶۲۳ میلیون ریال از سوی خیران و یا با مشارکت آنها و مابقی از محل اعتبارات دولتی احداث شده است.

سجاد یادآور شد: براساس ارزیابی های انجام شده در کشور در سال تحصیلی جدید، بیشترین تعداد پروژه ها از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان به آموزش و پرورش تحویل داده می شود.

وی به اجرای طرح استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس اشاره و اظهارکرد: حدود چهار سال از اجرای این طرح در استان اصفهان می گذرد و در این مدت ۶۵ درصد مدارس استان استاندارد سازی شده اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان میانگین عمر مدارس این استان را ۲۵ سال اعلام کرد و گفت: توجه به قدمت بالای ساختمان و امکان ریزش سقف ۳۸ مدرسه در استان اصفهان، دستور تخلیه فوری به اداره آموزش و پرورش منطقه مربوطه صادر شده و تعداد ۱۳ مدرسه هم فقط تا یکسال آینده مجوز موقت جهت استفاده دارند.

وی ادامه داد: بیشتر این مدارس در مناطق روستایی واقع شده است.

سجاد با بیان اینکه برای بازسازی هر کلاس درس ۱۲۵ میلیون تومان نیاز است، افزود: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه ردیفی برای پرداخت ۶ میلیارد تومان در مدت سه سال به این منظور اختصاص داده شده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به مشکل فرونشست زمین و یا فرسودگی ساختمان ها گفت: این مشکل در شهرهای حاشیه زاینده رود از جمله فلاورجان، پیربکران بیشتر و اداره کل نوسازی مدارس استان در این زمینه بطور جدی ورود کرده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: در شهرهای دامنه، برخوار و ناحیه چهار آموزش و پرروش اصفهان که کشاورزان از آب زیرزمینی زیاد برداشت می کنند، نشست بیش از حد زمین وجود دارد.
وی در ادامه با اعلام اینکه در استان اصفهان یکهزار مدرسه غیر انتفاعی فعال است، گفت: حدود ۱۵۵ هزار نفر دانش آموز در این مدارس درس می خوانند.

سجاد خاطرنشان کرد: پس از تصویب قانون جدید مدارس غیر انتفاعی تسهیلاتی برای مؤسسان مدارس غیر انتفاعی جهت بهینه سازی مکان های آموزشی ارایه خواهد شد.  

وی اظهارکرد: همچنین یکهزار آموزشگاه آزاد از جمله آموزشگاه های زبان و کنکور نیز در این استان دایر شده اند و اکثر آنها در ساختمان های نامطلوب مثل طبقات دوم مجتمع های تجاری واقع شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.