زنجان- مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان زنجان با اشاره به بازدید ۱۴۷ تور از جشنواره ملی آش گفت: وجود خودروهایی با پلاک سایر استان‌ها در پارکینگ جشنواره آش نشان از استقبال سراسری این رویداد ملی دارد.

«جشنواره آش» زنجان را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کرده است

به گزارش قدس آنلاین، یحیی رحمتی ظهر شنبه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با اشاره به برگزیدگان جشنواره آش اظهار داشت: بتول تقی‌زاده از استان خراسان‌ جنوبی، حمیرا شفیعی از شهرستان طارم استان زنجان و لیلا زارع از استان کردستان نفرات نخست تا سوم این جشنواره هستند و دیپلم افتخار کسب کردند.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری کامل و خوب جشنواره ملی آش از تاریخ هشت تا ۱۲ شهریور خاطرنشان کرد: ورود قطار گردشگری و افزایش مسافران برای ورود به این جشنواره خوشایند است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با تاکید بر اینکه در طول مدت برگزاری جشنواره ملی آش تواستیم زنجان را از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل کنیم گفت: جشنواره ملی آش توانست یکی از برندهای جشنواره‌های ایران شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: طبق نتایج به دست آمده ۱۴۷ تور از نقاط مختلف ایران از این جشنواره بازدید کردند و در کل این جشنواره با استقبال چند ۱۰ هزار نفری مردم مواجه شد که خود این موضوع نشان از موفقیت این جشنواره دارد.

رحمتی با بیان اینکه بیش از ۵۰‌ نوع آش محلی در این جشنواره پخته شد، عنوان کرد: روزانه ۴۵ هزار  ظرف آش به مردم فروخته می‌شد.

وی گفت: ۲۸ درصد ورودی‌های پارکینگ خودرویی پلاک غیر استان است و این موضوع نشان می‌دهد که جشنواره آش زنجان در کل ایران بر سر زبان‌ها افتاده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.