مشهد- مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی از پشتیبانی این استان از ۶۰ موکب به‌منظور پذیرایی و اسکان زائرین اربعین حسینی در مسیر نجف تا کربلا و شهرهای زیارتی عراق خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمود روحانی‌نژاد ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری عتبات عالیات قوچان در دفتر امام‌جمعه این شهرستان اظهار داشت: قوچان به لحاظ نفوذ و توانمندی بسیج و سپاه در دوره مسؤول قبلی ستاد عتبات عالیات این شهرستان فعالیت‌های خوبی داشته و از شهرستان‌های سرآمد خراسان رضوی به شمار می‌آید.

وی بابیان اینکه برای اطلاع‌رسانی مناسب در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان تابلوهای شهری، تلویزیون و آگهی‌نما برای نصب این‌گونه از اطلاعیه‌ها بسیار مناسب است، گفت: تیزرهایی در مشهد مقدس در حال آماده‌سازی بوده تا در ایام محرم از این تابلوها و تلویزیون‌های شهری برای تبلیغ مناسب به‌منظور جمع‌آوری نذورات مردمی استفاده کرد.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در ستاد عتبات عالیات خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که از پتانسیل روحانیون اعزامی در ماه محرم نیز می‌توان برای تبلیغ به‌منظور کمک به اربعین و زائرین پیاده استفاده کرد، یادآور شد: خراسان ۶۰ موکب اسکان و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی را پشتیبانی می‌کند که کمک‌های جمع‌آوری‌شده درزمینه تغذیه به حد کافی است.

روحانی نژاد با اشاره به اینکه باید درزمینه اسکان تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد، ادامه داد: ۷۰۰ روحانی نیز از طریق بعثه مقام معظم رهبری به مراسم اربعین حسینی اعزام می‌شوند که علاوه بر حضور با کاروان‌های اعزامی از استان، در مسیر زائرین پیاده نجف تا کربلا و شهرهای زیارتی حضور خواهند داشت تا در کنار برپایی نمازهای جماعت پاسخ به سؤالات شرعی نیز صورت بگیرد.

وی بابیان این موضوع که کار در عتبات عالیات از بازسازی و مرمت گذشته و به سمت توسعه حرکت می‌شود، تأکید کرد: یکی از این کارهای توسعه‌ای ایجاد صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف است و ایران بخش عمده و اساسی را در تهیه فرش، چراغ و غیره بر عهده دارد.

تعهد ۸ میلیارد تومانی خراسان رضوی در سال جاری برای بازسازی عتبات عالیات

در ادامه مسؤول امور شهرستان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با یادآوری این موضوع که سال ۹۵ تعهد این استان برای جمع‌آوری نذورات و کمک به بازسازی عتبات عالیات ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: امسال این تعهد به ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیداکرده است.

ابراهیم آخوندی با اشاره به اینکه از بحث بازسازی به سمت توسعه حرکت کرده‌ایم، بیان کرد: ساخت رواق امام محمدباقر (ع) در کاظمین از تعهدات خراسان رضوی بوده که قرارداد آن امضاشده است و امید داریم با جمع‌آوری نذورات این رواق توسط کمک‌های مردم استان ساخته شود.

وی بابیان این مطلب که شهرستان قوچان نیز در سال گذشته تعهد ۱۷۹ میلیون تومانی داشته که ۶۶ میلیون تومان آن عملی شده است، تصریح کرد: در سال جاری نیز ۲۵۱ میلیون تومان تعهد برای قوچان در نظر گرفته‌شده که تاکنون ۱۸ درصد عملکرد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

مسؤول امور شهرستان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با یادآوری اینکه درزمینه اربعین مسؤولیت‌ها و تقسیم‌کارها انجام‌شده و اسکان، تغذیه و جذب منابع بر عهده ستاد عتبات عالیات است، خاطرنشان کرد: اسکان و تغذیه ۶۰ هزار نفر در اربعین امسال با خراسان رضوی بوده و برای تمام موکب‌های برپاشده شناسنامه‌ای تهیه‌شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.