سمنان- مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه کارگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان درجه‌بندی شدند گفت: چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۵۲ رشته صنایع‌دستی در استان سمنان فعال هستند.

کارگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان درجه‌بندی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه بیدختی از اتمام طرح بازرسی و درجه‌بندی کارگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: در این طرح، کارگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان بر اساس شاخص‌های تعیین‌ شده مورد ارزیابی قرار گرفته و رتبه‌بندی شدند.

وی گفت: بر اساس اجرای این طرح، ۲۲۴ کارگاه در رشته‌های چرم، چوب، سفال و سرامیک، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، قلم‌زنی، زیورآلات سنتی، دست‌بافته های سنتی، نساجی سنتی و غیره بازدید و ارزیابی فنی شدند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان نیز درباره اجرای این طرح گفت: نتیجه اجرای این طرح و این ارزیابی‌ها در اولویت‌بندی برنامه‌های حمایتی ازجمله اعطای تسهیلات بانکی، حضور در نمایشگاه‌ها موردتوجه قرار می‌گیرد.

جعفرصفاخواه گفت: پس از شناسایی رتبه هر کارگاه می‌توان با پیش‌بینی بسته‌های حمایتی و تدوین برنامه‌های مختلف، راهکارهایی را برای رشد و ارتقای کارگاه‌های دارای رتبه پایین اجرا کرد.

به گفته وی انجام مستندسازی مهندسی ایمنی و بهداشت کارگاه‌ها، مستندسازی نوع محصولات و کیفیت تولید و ارائه اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه از دیگر اهداف اجرایی این طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.