بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت:۳۰ کیلومتر از محور ارتباطی چهار بانده بجنورد به جنگل گلستان قبل از آغاز فصل زمستان زیر بار ترافیک می رود.

۳۰ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان زیر بار ترافیک می رود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد حسین علی نیا اظهار داشت: این محور ۱۴۳ کیلومتر است که از این مساحت تاکنون ۵۵ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته است.

علی نیا با بیان اینکه طی سفر رئیس جمهور به این استان مصوب شد که مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این محور اختصاص یابد، ادامه داد: تاکنون از این میزان ۶۷ میلیارد تومان اختصاص یافته و مابقی آن باقی مانده است و پیگیری های لازم برای جذب باقی مانده اعتبار انجام شده است.

وی مطرح کرد: در دیدار اخیر استاندار خراسان شمالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل باند دوم جاده بجنورد به جنگل گلستان با هدف گره گشایی از این پروژه مهم استان تخصیص یافت.

علی نیا با بیان اینکه برای تکمیل محور بجنورد به جنگل گلستان باید مقداری زمین از سوی محیط زیست اختصاص می یافت، بیان کرد: با اهتمام ویژه ای پیگیر این مسئله هستیم تا با همکاری سازمان محیط زیست اقدامات و پیگیری های لازم جهت تعریض، افزایش عرض شانه راه برای توقف اجباری و الزامی رانندگان و همچنین ایجاد توقفگاه ها و مجتمع های خدمات رفاهی در این مسیر ارتباطی انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجوز ساخت دو مجتمع خدمات رفاهی در نقاط رباط قره بیل و چمن بید در مسیر ارتباطی بجنورد به جنگل گلستان اخذ شده است.

وی افزایش تعداد مجتمع های خدمات بین راهی را مستلزم حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی دانست و افزود: مشوق های لازم از سوی استان برای حضور این سرمایه گذاران دیده شده است.

علی نیا در ادامه با اشاره به افزایش حجم سفرها در هفته آخر شهریور ماه، تاکید کرد: رعایت نکات ایمنی و قوانین راهنمایی رانندگی از سوی رانندگان باید افزایش یابد چرا که ۶۰ حوادث جاده ای ناشی از عامل انسانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی هدف از تشکیل ستاد خدمات سفر را ساماندهی مجموع خدمات قابل ارائه به مسافران شامل اسکان، ایمنی راهها، امداد و نجات و اورژانس دانست و گفت: تمامی آمار و ارقام ناشی از تصادفات و تلفات جاده ای در این ستاد تجزیه و تحلیل می شود و تصمیمات و تهمیدات لازم جهت کاهش این حوادث اتخاذ می شود.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال بنا به تحلیل های صورت گرفته بیشترین ساعات تصاداف در بازه زمانی ۱۲ ظهر الی ۲۰ شب است و بنابراین افزایش تعداد پلیس های راهنمایی و رانندگی در محورهای ارتباطی در این ساعات در دستور کار قرار گرفته است.

محمد حسین علی نیا بیان داشت: کمیسیون ایمنی راههای استان در سال گذشته جهت تشکیل جلسات و اجرایی شدن مصوبات رتبه نخست کشوری را کسب کرد و همچنین جایگاه استان در کاهش رشد تصادفات نیز بسیار خوب بوده است.

علی نیا با اعلام اینکه امسال تعداد تصادفات و تلفات جاده ای در استان افزایش یافته است، ادامه داد:  در ۵ ماهه نخست امسال ۱۴۳نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند که این رقم نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است که ۳۰ درصد آمار تصادفات مربوط به موتور سواران هستند.

وی اشاره داشت: خواب آلودگی ناشی از خستگی، عدم توجه به سرعت مجاز، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین عدم توجه به فاصله مجاز با سایر خودروها بیشترین علت تصادفات جاده ای است.

وی افزود: علی رغم چهار بانده بودن محور ارتباطی بجنورد به فاروج و همچنین حضور فعالانه ی نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی تعداد تصادفات در این محور زیاد است و بیشترین حوادث ناشی از عوامل انسانی است.

علی نیا تعداد نقاط حادثه خیز استان را ۳۰۰ نقطه اعلام کرد و افزود: این نقاط با توجه به تعداد تصادفات و تلفات جاده ای در سطح استان شناسایی شده است و بر اساس اولویت رفع و برطرف خواهد شد و پروژه ی اصلاح ۱۳ نقطه ی حادثه خیز استان از مصوبات سفر دولت یازدهم به استان در سال ۹۴ بوده است.

وی اشاره داشت: بهسازی محور ارتباطی بجنورد به شوقان از دیگر پروژه های استان است که به دلیل کمبود اعتبارات در سال های اخیر پیشرفت فیزیکی قابل توجهی نداشته است که امیدواریم این مسئله هر چه سریع تر حل شود و همچنین بهسازی و اصلاح نقاط حادثه خیز محور گرمه به میامی بر اساس اولویت نیز در دست اقدام است.

علی نیا دهه آخر شهریور را دهه احترام به قوانین مقررات راهنکایی و رانندگی عنوان کرد و افزود: امیدواریم رانندگان با رعایت این قوانین بتوانند ایمن و سالم به مقصد برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.