بجنورد- استاندار خراسان شمالی در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید، از شهرداری ها و دهیاری های این استان خواست، برای آماده سازی مدارس، زیباسازی و بهسازی مراکز آموزشی و تهیه نوشت افزار دانش آموزان نیازمند، به آموزش و پرورش یاری رسانند.

شهرداری ها و دهیاری های خراسان شمالی به آماده سازی مدارس کمک می کنند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی استان با اشاره به ابلاغیه اخیر وزیر کشور به استانداران برای تشکیل ستاد استقبال از مهر گفت: این ستاد به جز مرکز استان، در شهرستان ها هم با حضور فرمانداران تشکیل می شود و تا نیمه مهرماه برای ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه های مرتبط فعال خواهد بود.

وی ادامه داد: تاکید همیشگی ما "صرفه جویی در همه جا و هزینه کردن در آموزش و پرورش" است، چون این هزینه کردن ها را سرمایه گذاری برای آینده می دانیم.

هماهنگی شهرداری ها و نیروی انتظامی با آموزش و پرورش برای ایمن سازی محیط پیرامونی مدارس، آماده باش آتش نشانی ها و کمک آن ها به حل نواقص ایمنی در مراکز آموزشی، مناسب سازی معابر و پل های عابر پیاده و ساماندهی حفاری ها ازجمله نکات مورد تأکید استاندار در این نشست خطاب به مدیران شهری استان بود.

صالحی اتخاذ تدابیر مدیریتی در شهرستان ها برای پرداخت بدهی آموزش و پرورش به دستگاه های خدمات رسان، هم چنین اعمال مدیریت بهینه در اتوبوسرانی و تاکسیرانی ها برای ارائه خدمات مناسب به دانش آموزان و دانشجویان و پیگیری راهکارهای تأمین حداکثری بهداشت و سلامت دانش آموزان و دانشجویان را مورد تاکید قرار داد.

وی از دهیاران هم خواست، از محل اعتبارات فرهنگی تا حد یک میلیون تومان برای زیباسازی مدارس و کمک به تهیه نوشت افزار دانش آموزان بی بضاعت کمک کنند.

استاندار خاطرنشان کرد: در همین راستا، نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان چهارشنبه همین هفته برگزار خواهد شد تا تدابیر مقتضی را با حضور مدیران فرمانداری ها، آموزش و پرورش و دانشگاه ها اتخاذ کنند.

وی ابراز امیدواری کرد، آموزش و پرورش استان هم با اعزام به موقع معلمان تلاش کند که بهار علم و دانش در اول مهرماه با طراوت و شادابی خاصی برای آینده سازان این مرز و بوم شکل بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.