یزد - نخستین همایش ملی گرافیک و کاریکاتور آب و تراب با پیام مسعود سلطانی فر وزیر ورزش در خانه ابریشمی یزد به کار خود پایان داد .

نخستین همایش ملی «گرافیک و کاریکاتور آب و تراب» در یزد پایان یافت

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، در پیام مسعود سلطانی فر آمده است : در روزی که در تقویم ملی ما به نام «خانواده» ثبت شده برگزاری این همایش  به فال نیک گرفته می شود و به همه هنرمندانی که با دغدغه اجتماعی و رویکرد بهبود معضلات و مشکلات جامعه در کار خلق آثار فاخر و ارزشمند هستند و جوانانی که می‌کوشند تا با استفاده از ابزار هنر حال این جامعه را خوب‌تر کنند، درود ‌ ویژه فرستاده می شود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه نیز آورده است؛‌ خانواده و حفظ آن به عنوان نقطه کانونی تشکیل جامعه و ضامن سلامت و سعادت افراد، اگر چه همواره مورد تاکید بزرگان دینی بوده و در سیاست‌های کلی نظام و راهبردهای دولت تدبیر و امید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اما در دوران جدید که خطرات متعدد از هر سو بنیان خانواده را هدف قرار می‌دهد، حفظ و تحکیم این رکن اساسی، نیازمند همیاری همه بخش‌های جامعه اعم از نهادهای دولتی، نخبگان و روشنفکران، هنرمندان، اساتید و علما و... است تا به مدد یکدیگر به آنچه در چشم‌انداز مورد انتظار در حوزه خانواده مد نظر است، دست یابیم

سلطانی‌فر در بخش پایانی این پیام نیز ابراز امیدواری کرده است؛ این جشنواره و رویدادهای مشابه، از یک سو توجه بیشتر نخبگان هنری را معطوف به مسائل اجتماعی و جوانان کرده و با انعکاس آنها در آثار تولید شده، همراهی بیش از پیش جامعه را در حل معضلات اجتماعی آنان از پی بیاورد و از سوی دیگر، تجربه کارامدی پیش روی مدیران و سیاستگزاران امور نهد که برای پیشبرد برنامه‌ها و محقق ساختن اهداف والای نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های دولت با اعتماد به جوانان و هنرمندان از کلیشه‌های رایج فراتر رفته و به مدد کیمیای هنر فردای بهتری را برای ایران اسلامی رقم بزنند.

سیاست‌های دولت در عرصه فعالیت‌های اجتماعی بخصوص هنر در حال بروز است

در ادامه این مراسم معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد اظهارداشت: خوشبختانه سیاست‌هایی که دولت در عرصه فعالیت‌های اجتماعی بخصوص هنر داشته به ترتیب در حال بروز است که یکی از آن‌ها پیوند هنرمندان با مدیران و مسئولان بوده است.

محمد علی طالبی  افزود: تاکنون توانسته‌ایم با همکاری هنرمندان، برنامه‌های مختلف اجتماعی در خصوص حل مسائل اجتماعی برگزار کنیم، و با بررسی کارنامه دولت می‌توان مشاهده کرد که فعالیت‌های بسیار خوبی در حول محور مسائل اجتماعی مانند همایش ملی آب و تراب داشته است.

وی با تأکید بر اینکه باید زبان هنر را در بحث مسائل اجتماعی در مسیری درست و به شکل گسترده در استان و کشور پیش ببریم، تصریح کرد: با این کار می‌توانیم گام مؤثری در بهبود شرایط اجتماعی در کشور برداریم.

این مسئول گفت:  امکانات شورای شهر و شهرداری قابل‌مقایسه با دیگر دستگاه‌های دولتی نیست و شورای شهر فعلی زبان هنر و اجتماع را بهتر از گذشتگان می‌فهمند و بهتر همراهی می‌کنند و ما کارهایی را در شورای شهر قبلی پیگیری کردیم اما فقط برخی محقق شد، چون نگاه‌شان طوری نبود که انتظارات را در حوزه فرهنگی برآورده کنند، پس با این حال خیلی از کارها را خودمان پیگیری و انجام دادیم.

وی افزود: بعضی از برنامه‌ها در حوزه ارتباط با هنرمندان مثل جشنواره فیلم معماری کشور که قرار بود در یزد داشته باشیم اجرایی نشد و متأسفانه همکاری خوبی نیز برای تحقق این امر صورت نگرفت  و  اگر این هم‌افزایی به وجود بیاید مطمئناً شهر یزد جهانی می‌تواند درزمینهٔ فرهنگ و هنر به اتکا مردم و ریشه‌های فرهنگی که هنرآفرین است شاهد درخشش بیشتر هنرمندان باشد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان همایش تجلیل شد از ۴۳۵ اثر ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره ۴۰۷ اثر به بخش مسابقه راه یافتند و از میان آثار راه یافته به بخش مسابقه، ۱۹۵ اثر در بخش پوستر و ۲۱۲ اثر در بخش کاریکاتور با یکدیگر رقابت کردند بیشترین آثار ارسالی به این همایش از استان تهران بود که هنرمندان این استان با ارسال ۸۲ اثر در این همایش شرکت کردند.

بعد از تهران، خراسان رضوی با ۴۱ اثر و اصفهان با ۴۰ اثر در رتبه های دوم و سوم به لحاظ تعداد آثار ارسالی قرار گرفتند و پس از آن استانهای یزد و کرمانشاه در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.