بجنورد-معاون منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: متاسفانه بیمه ها در پنج ماه گذشته بدهی خود را که مبلغ قابل توجهی است به جمعیت هلال احمر پرداخت نکرده اند که در صورت عدم پرداخت این وجوه در روند تامین دارو خلل ایجاد خواهد شد.

 تأمین داروهای خاص از مهمترین دغدغه های هلال احمر خراسان شمالی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، علیرضا محمدی در کمیته بیماران خاص استان اظهار کرد: ادامه روند تامین و توزیع دارو بیماران خاص نیاز به حمایت دستگاه متولی یعنی دانشگاه علوم پزشکی استان دارد و در این مسیر تاکید استانداری کارگشاه خواهد بود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی نیز در کمیته بیماران خاص بررسی مشکلات بیماران صعب العلاج با بیان اینکه تهیه داروهای بیماران سرطانی پیچیده و سخت است، گفت: استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی و خیّرین و ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولین می تواند کمک بزرگی در رفع این مشکلات به همراه داشته باشد.   

فریبا باقری با بیان اینکه سهم بیمه ها در هزینه های دارویی بیماران خاص بسیار بالاست؛ از مسئولین بیمه استان خواست تا معوقات عقب افتاده  داروخانه هلال احمر را پرداخت کنند تا این داروخانه در تهیه داروهای بیماران خاص دچار مشکل نشود.

وی آموزش را برای توانمند سازی وخود مراقبتی بسیار کارکشا دانست و افزود: اگر مدیران و مسئولان در زمینه بیماریها آگاهی های لازم را داشته باشد ،اقدامات مناسبی برای ارتقاء سلامت جامعه ،از جمله تخصیص اعتبار و سایر موارد را انجام خواهند داد.

معاون بهداشت،درمان و توانبخشی هم افزود: به دلیل کمبود اعتبار این جمعیت برای تهیه داروهای بیماران خاص با داروخانه های  استانهای  منطقه شمال شرق کشور به تبادل می پردازد.

 جواد افتخاری با ارائه گزارشی از عملکرد داروخانه هلال احمر در سال گذشته،افزود: این داروخانه از ابتدای امسال تا کنون نیز با تأمین داروی ۱۴هزارو ۸۰۰ نسخه به بیماران خاص خدمات ارائه داده است.

حریری رئیس انجمن بیماران سرطانی هم با اشاره به افزایش بیماران سرطانی در استان ، این بیماری را  مانع توسعه استان دانست و گفت: هم اکنون ۲هزارو ۱۱۵ بیمار سرطانی تحت درمان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.