کرج- معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز با بیان اینکه جمعیت جوان البرز بالاتر از میانگین کشوری است از فعالیت ۱۵۰ سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در این استان خبرداد.

۱۵۰ سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در البرز فعالیت دارد

به گزارش قدس آنلاین، قدرت اله شمیرانی افزود: البرز با دارا بودن بیش از ۱۵۰ سازمان مردم نهاد جوانان در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی بیشترین تعداد سازمانهای مردم نهاد کشور را در اختیار دارد همچنین با داشتن جمعیت بالای جوان نسبت به میانگین کشوری از شرایط ویژه ای برخور دار است.

وی مشکل بیکاری را مهمترین دغدغه جوانان عنوان کرد و ادامه داد: بیکاری جوانان ریشه بسیاری از مشکلات این قشر است که می تواند زمینه ساز بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد شود، لذا عمده ترین تلاش های دولتمردان می بایست در جهت حل این معضل باشد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان البرز به ظرفیت صنعتی استان البرز اشاره کرد و افزود: وجود ۳۷۰۰ واحد صنعتی در البرز و بسیاری از شرکتها و کارخانجات مهم و بزرگ کشور در این استان فرصت مناسبی است که در صورت برنامه ریزی صحیح و استفاده از صحیح ظرفیتها می تواند تا حدود زیادی معضل بیکاری را حل و فصل نماید.

وی با اشاره به تعدد زندان ها در استان گفت: وجود ۴ زندان کشور در البرز ضمن آن که شاخص های فرهنگی استان را به شدت کاهش داده، در شأن مردم البرز نیست و این مشکل و معضلی است که می بایست برای آن چاره ای اندیشیده شود.

شمیرانی در پایان خواستار توجه به مناطق حاشیه ای البرز شد و اضافه کرد: ساکنین مناطق حاشیه ای شهرها از جمله شهرستان کرج با مشکلات عدیده ای روبرو بوده و از کمترین امکانات ممکن برخوردار هستند که رفع این مسئله توجه جدی تر و اقدام عملی و سریع مسئولان و دولتمردان در جهت خدمت رسانی به این مناطق را می طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.