بجنورد- سرپرست معاونت هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بابیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها و فضاهای نمایشی در استان سبب افزایش کمی و کیفی آثار نمایشی‌شده است، گفت: تئاتر در خراسان شمالی به سمت درآمدزایی حرکت می‌کند.

تئاتر در خراسان شمالی به سمت درآمدزایی حرکت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ ابوالحسن حیدری اظهار کرد: در سال‌های اخیر با تغییر زیرساخت‌ها و فضاهای فرهنگی و هنری، تقویت انجمن هنرهای نمایشی، توجه به حوزه آموزش و حمایت از اجرای عموم آثار نمایشی، شاهد رشد کمی و کیفی خوبی در حوزه تئاتر خراسان شمالی هستیم.

حیدری تصریح کرد: امروز تئاتر خراسان شمالی در وضعیت خوبی قرار دارد و با پررنگ شدن گیشه تئاتر، به سمت درآمدزایی حرکت می‌کند.

وی بابیان اینکه بخش خصوصی در این عرصه واردشده است و هنرمندان را حمایت می‌کند، از وجود ٢٠ حامی تئاتر در استان خبر داد و افزود: در سال گذشته ٢٠ میلیون تومان نیز از سوی اداره کل به‌منظور حمایت از اجرای عموم آثار نمایشی هزینه شد.

وی با اشاره به موفقیت‌های گروه‌های نمایشی استان در جشنواره‌های مختلف منطقه‌ای و ملی ازجمله جشنواره فجر، عنوان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی استان، نقش به سزایی در پیشرفت این گروه‌های نمایشی داشته است.

سرپرست معاونت هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی تئاتر در خراسان شمالی گفت: کشف استعدادهای جدید در حوزه هنرهای نمایشی و ارتقای کمی و کیفی آثار تولیدی در طی سال ازجمله اهداف این جشنواره است.

حیدری با تأکید بر ایجاد فضای آموزش در کنار تولید آثار، تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی بلندمدت که از سوی انجمن هنرهای نمایشی خراسان شمالی انجام می‌شود سبب رشد جریان تئاتر در سال‌های اخیر شده است.

وی بابیان اینکه ٦٢ اثر برای شرکت در دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی و سومین جشنواره کوتاه استان به دبیرخانه ارسال شد، اظهار کرد: حضور آثاری از شهرستان‌ها در این جشنواره به شکلی پررنگ به چشم می‌خورد که تعدادی از این آثار از خروجی دوره‌های آموزشی است که در طی سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توجه به مفاهیم اجتماعی حوزه تئاتر برای تولید اثر مورد توجه قرار دارد، گفت:  مفاهیم فرهنگی، انسانی و دینی مدنظر قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه روند رو به رشد کمی و کیفی تئاتر خراسان شمالی در آینده نیز ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: استعدادیابی در بخش هنرهای نمایشی و حوزه تئاتر در همه سطوح موردتوجه است.

حیدری افزود: تئاتر جوان که شنبه ٢٥ شهریورماه جاری شاهد برگزاری جشنواره آن در بجنورد بودیم، بستری برای ارتقای تئاتر خراسان شمالی محسوب می‌شود و علاوه بر آن تئاترهای کودک و نوجوان و تئاتر خیابانی ازجمله زمینه‌های کشف استعدادهای جدید در این رشته هنری است.

وی بابیان اینکه ساخت پلاتوی شمس بجنورد در تقویت زیرساخت و فضاهای نمایشی استان نقش مؤثری را داشت، تصریح کرد: این زیرساخت‌ها سبب ترغیب هنرمندان برای تولید آثار کیفی و نیز تئاتر علمی و تخصصی‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه در توسعه فضاهای تئاتر جزو استان‌های پیشرو در کشور هستیم، اظهار کرد: ساخت پلاتوی تخصصی در هر شهرستان ازجمله برنامه‌هایی است که با توجه به رشد جامعه تئاتری و افزایش مخاطبان این حوزه در سال‌های اخیر، باید انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.