اهواز_ جانشین پلیس فتا استان خوزستان با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در نگهداری از اطلاعات حساس و مهم بانکی از فروپاشی باند کلاهبرداران سایبری در شهرستان ماهشهر خبر داد.  

فروپاشی باند کلاهبرداران سایبری در ماهشهر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان خوزستان، سرهنگ عبدالرسول خسرویی، به توسعه بانکداری آنلاین در کشور اشاره کرد و گفت: امروزه با توسعه بانکداری الکترونیک و انجام امورات بانکی به صورت آنلاین عده‌ایی از این فرصت سوء استفاده کرده و با استفاده از تکنیک‌هایی از قبیل فریب، ارعاب و همچنین تطمیع قربانیان اقدام به کلاهبرداری و کسب سود از این حوزه می‌ کنند.

وی افزود: متاسفانه در این بین افرادی نیز با عدم توجه به مسائل امنیتی و سهل انگاری در این زمینه راه سودجویان و کلاهبرداران سایبری را هموار کرده و باعث می‌شوند تا خود و سایرین از این راه ضرر کنند.

سرهنگ خسرویی در ادامه به عنوان نمونه به باند کلاهبرداری اشاره کرد که اخیراً توسط افسران سایبری پلیس فتا استان خوزستان شناسایی و متلاشی شده اشاره کرد و گفت: این باند کلاهبرداری با استفاده از تکنیک مهندسی اجتماعی و به صورت زیرکانه‌ایی اقدام به فریب قربانیان و مجاب به فعال کردن رمز دوم کارت‌های بانکی شان می‌کردند.

وی با اشاره به تعدد مالباختگان و سرقت رقمی بالغ بر یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال توسط کلاهبرداران، افزود: پس از مراجعه شکات و شکایت پرونده مقدماتی با جدیت در دستور کار این پلیس قرار گرفت و پس از بررسی‌های فنی، تخصصی و اخذ اظهارات مشخص شد، سرکرده باند و همدستانش شناسایی  و با هماهنگی مراجع قضائی در چند عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ خسرویی خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات بعمل آمده به بزه انتسابی اعتراف و جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضائی شدند.

 جانشین رئیس پلیس فتا خوزستان تاکید کرد: عدم سهل انگاری و هوشیاری در انجام امورات بانکی در فضای مجازی و همچنین ارتقاء سطح آگاهی در زمینه شیوه و شگردهای کلاهبرداری در این فضا می‌تواند تا حد زیادی از بروز چنین جرائمی جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.