بجنورد- جانشین پلیس راهور ناجا گفت:۶۰ درصد کشته‌های سوانح رانندگی در سطح شهرستان‌های خراسان شمالی عابران پیاده هستند.

۶۰ درصد کشته‌های سوانح رانندگی در خراسان شمالی عابران پیاده هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سردار دکترموسی امیری پیش از ظهر روزیک‌شنبه در جمع اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه عابران پیاده‌سهم بالایی در سوانح رانندگی داخل شهردارند ازاین‌رو مسئولان برای تردد آنان برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

وی افزود: ساماندهی پل‌ها، روگذرها، زیرگذرها و ایمن‌سازی خیابان‌ها از اقداماتی است که می‌توان از بروز حوادث انسانی در داخل شهرها پیشگیری کرد.

وی بابیان اینکه حفظ جان مردم از فضای سبز و رنگ‌آمیزی دیوارها و جداول داخل شهر مهم‌تر است، تصریح کرد: مسئولان خراسان شمالی به‌منظور حفظ جان شهروندان ساماندهی خیابان‌ها را در اولویت کار قرار دهند.

جانشین پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ضعف زیر ساخت ها در جاده های خراسان شمالی یکی از علت های وقوع سانحه های ترافیکی در این استان است، گفت: باید پروژه راهسازی بجنورد به جنگل گلستان شتاب داده شود

وی اظهار کرد: هنوز شاهد وجود راه های ۲ طرفه در جاده ها خراسان شمالی هستیم و به عنوان مثال مسیر پر تردد چمن بید به جنگل گلستان باید به سرعت تعریض تا ایمنی آن ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: به یقین راه ۲ طرفه امکان وقوع سانحه های ترافیکی را در جاده ها افزایش می دهد.

وی با اشاره به حضور خود در این استان در ۲ سال پیش گفت: در آن زمان هم تاکید کردیم که محور چمن بید باید به سرعت تعریض شود و به یقین در صورت تکمیل این پروژه و بهره برداری از این محور به صورت چهار خطه، شمار تصادفات رانندگی در جاده های این استان را به نصف کاهش می دهد.
سردار امیری اظهار کرد: واژگونی ها، بیشترین حوادث جاده ای در محورهای خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود در باره هدف خود از سفر به خراسان شمالی گفت: هرساله شاهد افزایش حجم تردد در تابستان بویژه در شهریورماه هستیم و بر این اساس تابستان یک فصل هدف در کارهای ما است.

جانشین پلیس راهور ناجا تصریح کرد: شهریور، ماه پر تردد و ماه پر تصافد است و در این زمینه استان هایی که در معرض تردد بیشتر است حضور پیدا می کنیم و در بازدیدها وضعیت آمادگی ها برای خدمات رسانی به مسافران را ارزیابی می کنیم و در کمبود ها و مشکلات احتمالی را در نشست ها متذکر می شویم.

وی اظهار کرد: تلاش داریم تا ایمنی راه ها بویژه در این روزها که زمان بازگشت سفرهای تابستانی است، تقویت شود و حساسیت ها برای مراقبت ها بالا رود.

دهه آخر شهریور ماه به نام دهه احترام به قوانین رانندگی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.