اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مهم ترین مولفه ای که جامعه می تواند داشته باشد و بخاطر داشتن این ویژگی، جامعه ای ایده ال را رقم بزند حرکت به سوی قانونمندی است.

جامعه قانون مند به سوی توسعه حرکت می کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی افزود: هر میزان که جامعه ای قانون مند باشد به همان میزان نیز به سمت و سوی توسعه و پیشرفت حرکت می کند و میزان پایبندی به قوانین و مقرارت جزو مولفه های اساسی هر کشور و هر جامعه می باشد.

وی نیروی انتظامی را مجموعه ای دانست که تکلیف دارد قانون و مقررات را در جامعه اجرا، با قانون شکنان برخورد قانونی کند و ادامه داد: در جامعه ای که مردم از قانون مندی و قانون پذیری فاصله بگیرند، ناهنجاری ها، جرائم و تخلفات  فراوانی پیدا می کنند و اشکال مختلف ناآرامی ها ظهور پیدا می کنند.

این مقام انتظامی قانون مندی و قانون پذیری را شاخصه ای برای تشخیص مسیر حرکت یک جامعه به سوی توسعه دانست و افزود: اکثریت مردم کشور عزیزمان نسبت به رعایت قانون و مقررات اهتمام دارند و تنها عده بسیار محدودی وجود دارند که قانون گریز هستند و قانون و مقرارت را رعایت نمی کنند که  در این خصوص نیروی انتظامی برخورد قانونی و مناسب را انجام می دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان  با اشاره به اینکه جامعه قانون مند از پلیس درخواست دارد که با هنجارشکنان و کسانی که مرتکب جرایم و تخلفات راهنمایی و رانندگی می شوند برخورد قانونی و مناسب  داشته باشد افزود: سازوکارهای خوبی پیش بینی شده  که اولین  گام فرهنگ سازی است و مجموعه نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی پیشتاز و پیش قدم در فرهنگ سازی می باشند که بحمدالله در حوزه راهنمایی و رانندگی به توفیقات خوبی دست یافته ایم.

سردار مهدی معصوم بیگی اظهار داشت : پلیس راهنمایی و رانندگی با انجام یکسری طرح ها مانند راه اندازی همیاران پلیس، تشویق رانندگان قانونمند و دیگر طرح ها، پیشتاز و پیش قدم در فرهنگ سازی بوده ورسانه ملی نیز با حمایت های خود از طرح های فرهنگ ساز نیروی انتظامی دراین موفقیت ها نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه عدم استفاده از کمربند ایمنی در سال های گذشته، تلفات و خسارات جبران ناپذیری برجای می گذاشت، افزود: با فرهنگ سازی پلیس، حمایت های رسانه ملی و همیاری مردم امروز شاهد این هستیم که این معضل که یک چالش اساسی برای جامعه شده بود رفع شده و اکثریت رانندگان از کمربند ایمنی استفاده می کنند.

این مقام انتظامی خانواده را  اولین مکانی دانست  که هنجارها و الگوهای رفتاری  در آن به فرزندان  آموزش داده می شود و تصریح کرد: پایه و اساس یک جامعه از خانواده شروع می شود و سپس در مدارس و دانشگاه ها تکمیل و در جامعه ظهورو بروز پیدا می کند.

نقش آموزشی کارشناسان پلیس مکمل دیگر نهادهای آموزشی است

سردار مهدی معصوم بیگی در ادامه بیان داشت: نیروی انتظامی نیز برای اینکه بتواند مکمل نقش آموزشی و ارتقاء دهنده سطح آگاهی  خانواده و دیگر نهادها باشد موضوعی با عنوان آموزش همگانی را در دست اجرا دارد و کارشناسان پلیس، هنجارها و مقررات را به عموم مردم جامعه آموزش می دهند.

 سردار معصوم بیگی افزود: در تخلفات راهنمایی و رانندگی فرد متخلف اولین ضرر کننده می باشد و خسارات سرسام آور و جبران ناپذیری را متحمل می شود و تصادفات جاده ای برخی مواقع برای خانواده ها نیز تبعات و آسیب های روحی و روانی ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برخی مواقع علاوه بر ضرری که به خود فرد می زند به دیگران نیز خسارات جبران ناپذیری وارد می کند بیان داشت: به منظور کاهش حوادث و تلفات جاده ای می بایست رفتار صحیح را یاد بگیریم، اجرا و در وجودمان نهادینه کنیم و بدون هیچ دوربین و ناظری رفتاری  قانون مند داشته باشیم.

این مقام ارشد انتظامی گفت: متاسفانه تصادفات رانندگی در صدر سوانح قرار دارند و آسیب هایی زیادی مانند داغ دارکردن خانواده ای، مجروح شدن افراد و هزینه های زیادی که متوجه فرد، خانواده و جامعه می شوند را به دنبال دارند که با رعایت قانون می توان میزان وقوع حوادث رانندگی را به صورت چشمگیری کاهش داد.

سردار معصوم بیگی موضوع ترافیک را یکی از معضلات عمده  شهرها به ویژه کلان شهرها دانست و گفت: ترافیک علاوه بر اتلاف وقت مردم تبعات زیادی  مانند آلودگی هوای شهرها دارد که همه باید دست در دست یکدیگر داده و این مشکل را برطرف کنیم.

وی افزود: در استان اصفهان طرحی به عنوان روز پاک در دست اجرا داریم  که یک روز از هفته در آن محدوده، از خودرو استفاده نمی کنند و مردم با دوچرخه حرکت می کنند و استفاده از موتورهای برقی که فاقد آلودگی  و صدا می باشند نیز در مرحله بعدی قرار دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه امروز در داخل کشور تمرکز بر استفاده از دوچرخه و موتورهای برقی به منظور کاهش ترافیک و آلودگی می باشد بیان داشت : دربرخی شهرهای بزرگ جهان مانند "توکیو" یا "پکن" علی رغم جمعیت زیادی که دارند مشکل آلودگی و ترافیک با استفاده از موتورهای برقی و دوچرخه تا حدود زیادی برطرف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان از کاهش نسبی تصادفات جاده ای از سال ۸۴ تاکنون خبر داد و خاطر نشان کرد: کشورما از یک تمدن چند هزار ساله برخوردار است و فرهنگی ارزشمند دارد ومردم این کشور در قانون مندی و قانون پذیری سرآمد هستند و با رعایت قانون و مقررات، همیاری مردم و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی می توانیم وقوع حوادث جاده ای و جرایم را به طور چشمگیری کاهش بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.