خرم‎آباد- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۳۲ مدرسه توسط بنیاد علوی تا پایان سال۹۷ در لرستان ساخته می‎شود.

۳۲مدرسه در لرستان توسط بنیاد علوی ساخته می شود

به گزارش خبرنگار قدس‎آنلاین؛ محمد چگنی با بیان اینکه ۳۴۴هزار و۵۷۰ دانش‏ آموز در لرستان مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: ۱۶هزار و ۸۱۵کلاس درس در لرستان دایر است.

وی وضعیت سرانه فضای کلاسی استان را کمتر از میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: متوسط سرانه کشوری کلاس درس ۷ و نیم متر برای هر دانش ‏آموز است در حالی که در لرستان این آمار ۲ و نیم و یک و نیم متر برای هر دانش ‏آموز است.

چگنی تعداد آموزشگاه ‏های فعال استان را ۵ هزار و ۸۰۹ آموزشگاه عنوان کرد و افزود: ۱۵۵۰مدرسه مستحکم و ۱۰۵۰ مدرسه تخریبی در لرستان وجود دارد و ۶۳۰مدرسه نیز نیاز به مقاوم ‏سازی دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به اینکه ۹۵پروژه نوسازی مدارس در لرستان در حال اجراست بیان داشت: ۱۰۷هزار و ۵۳۶مترمربع زیربنای مدارس در حال تجهیز است که از این تعداد ۶۴پروژه به‏صورت مشارکتی،۱۳پروژه ملی و ۱۸ پروژه استانی است.

چگنی افزود: از این ۹۵پروژه در دست اقدام، ۷۱پروژه فعال و ۲۴پروژه متوقف شده است.

وی بیان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز ۵۸پروژه در لرستان تعریف شده که در قالب ۲۹۳ کلاس درس در حال اجراست.

چگنی با اشاره به وجود ۴۳ مدرسه خشتی و کپری در استان اظهار کرد: ۷۱۷دانش ‏آموز در مناطق روستایی و عشایری در قالب ۴۳مدرسه کپری در شهرستان‏های الیگودرز، پلدختر و بخش پاپی در حال تحصیل هستند.

وی افزود: هم اکنون ۸پروژه تبدیل مدارس کپری به مدارس مستحکم و استاندارد در دست اقدام است و بنا داریم تا پایان سال۹۷ دیگر هیچ مدرسه کپریای در استان نداشته باشیم.

چگنی گفت: از سال ۹۲تا ۹۵در استان اعتباری بالغ بر ۵میلیارد و ۱۳۳میلیون تومان در بحث خریداری و واگذاری تجهیزات آموزشی به مدارس توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان هزینه شده است.

وی افزود: در بحث استانداردسازی سیستمهای سرمایشی و گرمایشی نیز با از رده خارج کردن بخاریهای نفتی و گازی درصدد تجهیز مدارس به بخاریهای تابشی برقی که کم خطرند هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.