شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حفظ منافع مردم، مدیریت در مصرف منابع آب و احیای دشت ها و تالاب های در معرض خطر باید به طور ویژه از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی پیگیری و اجرا شود.

احیای دشت ها و تالاب های در معرض خطر باید به طور ویژه پیگیری و اجرا شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم سلیمانی ظهر یکشنبه در کارگروه حفاظت کیفی زاینده رود و حفاظت از منابع آب چهارمحال و بختیاری گفت: حفظ منافع مردم، مدیریت در مصرف منابع آب و احیای دشت ها و تالاب های در معرض خطر باید به طور ویژه از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حال حاضر حریم رودخانه زاینده رود برای مردم منطقه بوجود آورده است تاکید کرد: استحکام سازی حاشیه رودخانه های استان با هدف کمک به محیط زیست، حفظ حریم و جلوگیری از فرسایش خاک باید انجام شود.

استاندار افزود: برای رفع مشکل حریم رودخانه، شرکت آب منطقه ای استان ساماندهی و تجدید نظر در تعیین حریم رودخانه زاینده رود را به وزارت نیرو اعلام کند.

سلیمانی با اشاره به طرح تفکیک آب آشامیدنی خاطر نشان کرد: طرح تفکیک آب آشامیدنی از آب فضای سبز یکی از مهمترین طرح های اجرا شده دولت یازدهم در چهارمحال و بختیاری است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: از سال ۹۰ تاکنون ۵ کیلومتر از رودخانه های چهارمحال و بختیاری ساماندهی و ساحل سازی شده همچنین مطالعات مرحله نخست ساماندهی و تعیین حریم و بستر ۱۹۰ کیلومتر رودخانه های چهارمحال و بختیاری امسال انجام می شود.

کورش نادری بنی افزود:از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ هزار ۶۰۰ متر مربع از رودخانه های استان رفع تصرف شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۸ ایستگاه نمونه برداری آب در حوضه زاینده رود وجود دارد که در مرحله نمونه برداری آب ۲۳ آزمایش علمی و تخصصی صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.