کرمان - استاندار کرمان از تقدیم طرح احداث دومین منطقه ویژه اقتصادی استان کرمان به دولت خبر داد.

ظرفیتهای فراوان استان کرمان به درستی استفاده نشده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، استاندار کرمان صبح یکشنبه در سفر یک روزه به سیرجان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان افزود: تسریع در سرمایه گذاری اقتصادی در استان کرمان در اولویت است و امروز همدلی و خردورزی سیاسی نقش مهمی در کاهش مشکلات و پیشرفت دارد که البته این امر در استان کرمان محقق شد و باید بیشتر به آن توجه شود.

رزم حسینی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سیرجان در کشور در جایگاه خوبی قرار دارد و این نشانه شتاب توسعه استان کرمان است که  البته باید سرعت بگیرد.

استاندارکرمان از مدیران استان کرمان به عنوان مدیرانی توسعه گرا و علاقه مند به حفظ محیط زیست یاد کرد  گفت: اولین استانی هستیم که اختیارات کامل در حوزه محیط زیست را دریافت کرده ایم و بر این اساس با رعایت موازین حفظ محیط زیست، سعی می کنیم در مسیر توسعه واحدهای صنعتی به درستی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر، در بحران زیست محیطی قرار گرفته ایم که اگر الزامات مربوطه را رعایت نکنیم، همه گرفتار خواهیم شد و همه باید ملزم به حفظ محیط زیست باشیم و در این مسیر نیز نباید مانع توسعه بود.

وی بیان کرد: استان کرمان کارآمدی، توانمندی و عقلانیت و اتحاد سیاسی خود را نشان داده است و این باور را ایجاد کرده که این استان پر از گنج می تواند استانی نمونه در سطح کشور باشد.

وی اظهارداشت: ظرفیت های فراوانی در استان کرمان وجود دارد که به درستی از آنها استفاده نکرده ایم و باید فضا را برای مدیران توسعه گرا برای ساخت استان کرمان باز می کردیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم حرکت توسعه استان با سرعت بیشتری در دولت دوازدهم ادامه یافته و پروژه های جدید تری را آغاز کنیم.

لزوم تامین آب مورد نیاز صنایع در سیرجان

در این جلسه حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: این شهرستان با همه منابع غنی هنوز ۱۲ هزار و  ۵۰۰ بیکار دارد که باید برای آن تدبیری بیندیشیم .

شهباز حسن پورگفت: تامین آب مورد نیاز صنایع یکی از نیازهای مهم برای توسعه اشتغال و تولید در این شهرستان است.

وی با اشاره به ظرفیت تولید قطعات خودرو در شهرستان سیرجان اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ نفر در این حوزه مشغول به کار هستند که با توسعه آن، این تعداد می تواند به میزان چشمگیری افزایش یابد.

حسن پور با اشاره به اینکه حضور کارشناس مشاوره در بخش کشاورزی یکی از ضروریات شهرستان سیرجان است، گفت: بزرگترین کارخانه نساجی کشور، کارخانه تولید بزرگترین کاشی های کشور و بزرگترین کارخانه سیم بکسل در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان اجرایی خواهد شد.

بالاترین نرخ بیکاری استان مربوط به شهرستان سیرجان است
فرماندار شهرستان سیرجان نیز با اشاره به اینکه بالاترین نرخ بیکاری استان به دلیل مهاجرت ها مربوط به شهرستان سیرجان است، گفت: مدیران شهرستان سیرجان رتبه اول اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص داده اند اما پاسخگوی نیازهای موجود نبوده است.

منصور مکی آبادی با اشاره به اینکه در سال جاری برای سه هزار و ۲۰۰ نفر در شهرستان سیرجان اشتغال ایجاد شده است، ادامه داد:  این تعداد تا پایان سال به ۱۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

تحقق تولید و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سیرجان نیز با اشاره به اینکه در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، تولید و اشتغال در کنار یکدیگر محقق شده است، گفت: یکی از اهداف این مجموعه، حرکت بدون سیاست زدگی در مسیر تولید و اشتغال برای مردم است.
ضیاء شهابی با اشاره به این مطلب که موانع موجود در مسیر راه اشتغال و تولید، همیشه فیزیکی نیست و گاهی مشکلات قانونی است، گفت: در صورت رفع موانع در مسیر تولید، دست دولت برای کارهای اصلی در مسیر توسعه کشور باز می شود و تعامل بیشتر بین دولت و مجلس موجب رفع این مشکلات و تعالی جامعه خواهد شد.

گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی سیرجان ، ۵۰ کارخانه فعال تولیدی و صنعتی دارد که برای بیش از ۲۴۰۰ نفر زمینه اشتغال فراهم کرد و میزان سرمایه گذاری در این منطقه ۴۰ هزار میلیارد ریال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.