مراسم تکریم سیدجعفر تشکری هاشمی معاون سابق و معارفه ابراهیم شیخ معاون جدید توسعه منابع انسانی شهرداری تهران، با حضور معاونان شهردار تهران و مدیران ستادی این معاونت برگزار شد.

نوآوری و بهره مندی از ظرفیت های موجود برای انجام خدماتی مطلوبتر

به گزارش قدس آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی در این مراسم، از مسئولیت به عنوان موهبتی الهی نام برد و گفت: کوته فکری است اگر تصور کنیم تصدی مسئولیت ها برای مسئولان مادام العمر است.

وی با اشاره به این که هیچ کاری بدون تلاش جمعی محقق نمی شود و به ثمر نمی نشیند، اظهار کرد: در این سال ها اتفاقات بزرگی در شهر تهران رقم زده شده و پروژه های مهمی در این کلان شهر به سرانجام رسیده که از جمله می توان حفر تونل ها، ساخت خطوط و احداث ایستگاه های مترو در حوزه حمل و نقل و ترافیک را نام برد.

معاون اسبق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه توجه به تعالی مجموعه کارکنان از جمله تأکیدات دکتر قالیباف بود، تصریح کرد: همواره اعتقاد داشته و دارم که باید به به شأن و منزلت اجتماعی تمامی کارکنان به عنوان سرمایه اصلی مدیریت شهری توجه ویژه شود و از این رو، تحقق اهدافی همچون ایجاد فرصت های برابر رشد، ارتقاء و نگهداشت سرمایه های انسانی مطلوب، تحقق برنامه ریزی های راهبردی مدیریت و منابع انسانی و حرکت به سمت سازمان انسانی از جمله اهدافی است که در معاونت منابع انسانی شهرداری تهران دنبال شد.

تشکری هاشمی با اشاره به اولویت های مدیریت شهری در حوزه منابع انسانی، اظهار کرد: حفاظت و صیانت از سلامت و امنیت شغلی منابع انسانی، بهبود مسائل معیشتی و رفاهی کارکنان، ایجاد و برقراری تعادل و تناسب نیروی انسانی با وظایف و مأموریت های محوله، تلاش و کوشش با روحیه جهادی و بهره گیری از توان علمی و کارشناسی مدیران و کارکنان مجموعه از جمله محورهای مورد توجه در معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران بوده است.

معاون سابق توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با بیان اینکه معاون جدید توسعه منابع انسانی، مدیری ارزشمند و توانمند است و از مراتب علمی و تخصصی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: قطعاً ایشان با شایستگی ای که دارند، کارها را شایسته تر از گذشته به سرانجام می رسانند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه طی یک دهه مدیریت شهری کارهای مهم و اقدامات اثرگذاری در شهر تهران به وقوع پیوسته است که حاصل تلاش تیمی بوده است، گفت: معتقدم که توفیقی که در دوران مدیریت شهری حاصل شده چیزی نیست جز همت والای شما عزیزان و به تبع آن فرمانده خوبی که بر سکان شهرداری تهران داشته ایم.

وی با بیان اینکه افتخار می کنم به گذشته خودمان و عملکردمان، گفت: امروز شهر تهران شهری است در مقیاس جهانی و به واسطه اتفاقات بزرگی که دراین شهر به منصه ظهور رسیده است دست یکایک پرسنل را می بوسم.

تشکری هاشمی با اشاره به بخشی از اقدامات به عمل آمده در مدت یک دهه مسوولیتش در حوزه حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: دراین مدت سهم حمل ونقل عمومی از مجموعه جابه جایی شهری از ۴۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش یافت و با توسعه همزمان امکانات تسهیلات و خدمات حمل ونقلی با محوریت مترو این امکان به شهروندان داده شد تا از ناوگان حمل ونقل عمومی به عنوان گزینه ای مطلوب استفاده کنند.

معاون اسبق شهرداری تهران تاکید کرد: این موارد را به جهت ارایه کارنامه مدیریت قبلی شهرداری تهران عرض نکردم که تنها به مضمون قدرشناسی از تک تک شما عزیزان بیان شد چرا که این توفیقات محصول زحمات شما و تمامی پرسنل خدوم شهرداری تهران است.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع منابع انسانی و ارتقای وضعیت کارکنان شهرداری به عنوان سرمایه اصلی مدیریت شهری همواره مورد تاکید شهردار جهادی بوده است، تصریح کرد: از منظرقالیباف کارکنان خط مقدم جبهه خدمت شهروندان بوده اند و مدیریت شهری بر این باور بود که بدون حضور همکاران خدوم مجموعه شهرداری تهران هیچ پروژه ای به اتمام و هیچ خدمتی به سرانجام نمی رسید، لذا ایشان شانی والا برای تک تک کارکنان شهرداری تهران در تمام سطوح قائل بودند و همواره این توصیه را داشت که در جهت ارایه خدمات پرسنلی و حفظ آرامش و امنیت شغلی، تامین رفاه و معیشت این عزیزان از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکنیم.

معاون سابق توسعه منابع انسانی  شهرداری تهران در پایان خطاب به مدیران مجموعه مدیریت شهری گفت: چنانچه قصوری در خدمت به همکاران و خانواده بزرگ شهرداری تهران داشته ام از تک تک شما حلالیت می طلبم و امیدوارم در سایه توان بالا و همت والای شما و مجموعه مدیران شهرداری تهران رسالتی که برعهده دارید به سرمنظر مقصود برسد و بهترین ها برای شهر تهران و شهروندان خوب آن رقم بخورد.

در ادامه این جلسه ابراهیم شیخ معاون جدید توسعه منابع انسانی شهرداری تهران ضمن تقدیر و تشکر از خدمات طولانی تشکری هاشمی گفت: به نمایندگی از پرسنل و شهردار تهران از اقدامات ارزشمندی که در ایام کوتاه حورتان در معاونت توسعه منایع انسانی رقم زده اید تشکر و قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه ارتباط مستقیم، صمیمانه و مستمر با کارکنان یکی از ویژگی های عملکرد مثبت شما در این حوزه بوده است که ذکر خیر تعاملاتتان با کارکنان به گوشم رسیده است، گفت: به طور حتم روحیه مردمی ایشان را ادامه خواهیم داد.

شیخ با بیان اینکه فرصت برای کار در وزارت خانه های مختلف دولت برای من وجود داشت، گفت: به سه دلیل کار در شهرداری تهران را انتخاب کردم. مهمترین آن شناخت دکتر نجفی به عنوان مدیری برجسته وشایسته بود که از دوران دولت شهید رجایی خدمتگزار شهروندان بود، لذا به دلیل اعتماد ایشان و اعضای محترم شورای شهر به بنده تلاش می کنم در انجام وظایف محوله روسفید بیرون آیم.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی مدل تعالی سازمانی را در شهرداری تهران مرور می کنیم نیاز است در مسیر تعالی از پله فرایندهای منابع انسانی به سطح توجه به شایستگی های نیروی انسانی برسیم.

معاون توسعه منابع انسانی شهردار تهران خطاب به مدیران و معاونان حوزه منابع انسانی گفت: منشا اصلی رشد و تعالی انسان ها رفتار آنهاست، لذا امیدوارم پاک دستی و اصالت منابع انسانی را حفظ کنیم، سیاست ها را یکپارچه و برنامه ها را باکیفیت اجرا کنیم.

شیخ تصریح کرد: امیدوارم با بهره گیری از ظرفیت های موجود در ارایه خدمات در حوزه منابع انسانی نوآوری داشته باشیم. معتقدم کیفیت حاصل تمرکز، دقت، برنامه ریزی و همدلی است و اعتقاد دارم همفکری های شما امکان دست یابی به این مهم را فراهم خواهد ساخت.  

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.