سرپرست وزارت علوم گفت: درآمد صندوق های پژوهش و نوآوری باید عملیاتی باشد.

درآمد صندوق های پژوهش و نوآوری باید عملیاتی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، ضیاء هاشمی در حاشیه بیست و یکمین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و نوآوری در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در جلسه امروز نمایندگان دستگاه های مختلف و وزارتخانه ها حضور داشتند که گزارش مجامع عمومی صندوق های پژوهش و نوآوری استان های قم و تهران ارائه شد.

وی افزود: در این جلسه درخواست متقاضیان کسب مجوز صندوق های پژوهش و نوآوری جدید بررسی شد و مجوز راه اندازی صندوق در استان های گیلان و کردستان به تصویب رسید.

سرپرست وزارت علوم خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه گزارش شاخص های مالی صندوق های پژوهش و نوآوری نیز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: این صندوق ها در کنار صنایع دانشگاه ها و حمایت های دولتی می توانند مشارکت خوبی در حوزه پژوهش و فناوری کشور داشته باشند.

سرپرست وزارت علوم تاکید کرد: وابستگی صندوق های پژوهش و نوآوری باید به بودجه های دولتی کم شود و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه افزایش یابد.

هاشمی عنوان کرد: اتکا این صندوق ها به منابع دولتی نقطه قوت آنها به شمار نمی رود.

وی در خصوص درآمدهای صندوق های پژوهش و نوآوری گفت: باید برنامه ریزی صورت گیرد تا درآمدهای این صندوق ها عملیاتی بوده و درآمدهای غیرعملیاتی این صندوق ها که مبتنی بر سودهای بانکی است کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.