رئیس مجلس نمایندگان بلژیک تاکید کرد: با وجود اکراه و تردید آمریکا نسبت به توافق هسته ای، اتحادیه اروپا همچنان نسبت به برجام پایبند باقی خواهد ماند.

اتحادیه اروپا به برجام پایبند خواهد ماند/ آمریکا اکراه دارد

به گزارش قدس آنلاین، زیکفرید براک رئیس مجلس نمایندگان بلژیک که به تهران سفر کرده است بعدازظهر امروز در حاشیه دیدار و گفتگو با علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از انجام این دیدار اظهار داشت: ما گفتگوی بسیار سازنده و شفافی درباره مسائل مورد علاقه داشتیم.

وی افزود: نخستین موضوعی که مطرح شد، این مساله است که من به عنوان سخنگو و رئیس هیات بلژیکی تکرار می کنم که اتحادیه اروپا همچنان به آنچه که در توافق هسته ای ایران و ۱+۵ نوشته شده، پایدار است و پایند خواهد بود.

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک ادامه داد: می دانیم که در آمریکا قدری اکراه یا تردید درباره توافق هسته ای وجود دارد، اما به شما اطمینان خاطر می دهم که این تردید و اکراه از طرف مقامات آمریکایی هرگز نقشی در مواضع اتحادیه اروپا نسبت به برجام نخواهد داشت.

براک تصریح کرد: مساله دیگری که مورد گفتگو قرار گرفت مساله صلح در منطقه بود؛ باید با تروریسم جهانی مبارزه کنیم و بر همین اساس ما از همین جا تاکید و تکرار می کنیم که با تروریسم بین المللی مبارزه می کنیم و باید منابع تروریسم را هم ریشه کن کنیم و این کار دوجانبه ای خواهد بود که در آینده باید انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در لحظه ای حساس و در منطقه ای حساس به سر می بریم و تمام تلاش خودمان را برای احیای دموکراسی در حقوق اقلیت ها در منطقه به کار خواهیم گرفت.

رئیس نمایندگان مجلس بلژیک با تاکید بر اهمیت حضور هیات نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران برای تامین منابع دوجانبه و چندجانبه گفت: در این زمینه با اینکه تامین منابع دوجانبه ایران و بلژیک مهم است، اما بسیار مهم است که این کشور در چارچوب تامین منابع چند جانبه و ارتباط با اتحادیه اروپا با یکدیگر تعامل داشته باشند، چرا که ما رسوم و آداب و تاریخ طولانی با یکدیگر داریم، بنابراین می توانیم در این چارچوب نیز با یکدیگر تعامل داشته باشیم.

براک افزود:  فعالان اقتصادی ایران می توانند به جای تمرکز بر روی بازار ۱۱ میلیونی بلژیک بر روی بازار ۶۰۰ میلیون نفری  اتحادیه اروپا تاکید کنند بنابراین بهتر است به روابط چند جانبه با اتحادیه اروپا گسترش دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.