وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حادثه تلخ اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی و ابراز همدردی با خانواده های ایشان گفت: انجام هر گونه اردو و تردد دانش آموزان در شهر تا تدوین آیین نامه جدید ممنوع است.

برگزاری اردوهای دانش‌آموزی فعلا ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحایی در نشست مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل استان های کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، با اشاره به چالش های موجود آموزش وپرورش، اظهارکرد: مشکلات  و راه حل ها را همه می شناسند و این شناخت از مشکلات همواره در طول زمان وجود داشته است، اما آنچه نبودش احساس می شود، جرأت و جسارت کافی برای حل این مشکلات است.

وی افزود: دولت دوازدهم دکتر روحانی، دولت اعتدال و شایسته محور است، بنابراین مدیران کل در انتصابات خود باید به گونه ای عمل کنند که افراد شایسته، همراه، همدل و هم سو با دولت به کار گرفته شوند حتی اگر از حزبی دیگر باشند.

بطحایی تصریح کرد: انتصاباتی که براساس گرایش های حزبی باشد و شایسته سالاری را تحت تأثیر قراردهد برای آموزش و پرورش سمی مهلک خواهد بود.

جوان گرایی و به کارگیری زنان در پست های مدیریتی

وی ادامه داد: ۶۰ درصد از جمعیت آموزش وپرورش را با نوان تشکیل می دهند، این مسئله ظرفیت خوبی است که باید در انتصاب مدیران موردتوجه قرار گیرد، بنابراین به کارگیری زنان در سمت های مدیریتی آموزش و پرورش می تواند الگویی برای سایر دستگاه ها باشد.

وزیرآموزش  وپرورش جوان گرایی را یکی از مؤلفه های مهم در امر کادرسازی برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش کنیم زمینه رشد نیروهای جوان را در استان ها و در حوزه های ستادی فراهم کنیم و مدیران کل آموزش و پرروش کاهش میانگین سن مدیران را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: با تلاشی که در مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات صورت گرفته است بستری مناسب برای ارتباط با مدیران فراهم شده است که می توان از طریق کانال، آموزش های مورد نیاز مدیران را ارائه کرد، ‌البته این گام اول این برنامه است، درگام دوم، فناوری به حوزه مدارس توسعه می یابد.

عضوکابینه تدبیر وامید، تجهیز مدیران به فناوری های نوین را لازمه تحول در آموزش وپرورش برشمرد و عنوان کرد: برگزاری دوره های ضمن خدمت به روش سنتی، زمان بر و هزینه بر است.

وی ادامه داد: آموزش خانواده را نیز از طریق فضای مجازی دنبال خواهیم کرد و به زودی سیستمی راه اندازی می کنیم که والدین دانش آموزان باتوجه به شرایط، سن و سال فرزندان خود ، آموزش های مربوطه را فرا گیرند.

برگزاری اردوها فعلا ممنوع است

وزیرآموزش وپرورش با اشاره به حادثه تلخ اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی و ابراز همدردی با خانواده های ایشان تصریح کرد: آموزش مهارت ها می تواند در این گونه حوادث کمک شایانی به حادثه دیدگان کند و میزان خطر را کاهش دهد.

وی افزود: انجام هر گونه اردو و تردد دانش آموزان در شهر فعلا ممنوع است تا آیین نامه جدید تهیه و به استان ها ابلاغ شود.

لزوم همکاری سایر دستگاه ها با آموزش وپرورش در برگزاری اردوها

بطحایی خاطرنشان کرد: برای کاهش خطرات ناشی از حمل و نقل در اردوهای دانش آموزی سایر دستگاه ها باید همکاری کنند، مثلا اتوبوسی که قرار ا ست دانش آموزانی را بین دو شهر جابه جا کند نیازمند مشایعت پلیس، آمبولانس و... در هنگام طی مسیر است.

عضو کابینه تدبیرو امیدبرآموزش مربیان، سرپرستان و دانش آموزان قبل  از اعزام به محل برگزاری اردوها، تأکید و اعلام کرد: تمام اتفاقاتی که در حوزه کاری مدیران رخ می دهد باید توسط مدیران کل در اسرع وقت، رصد شود و اقدامات لازم انجام شود.

مدیران در هفته اول مهرماه اورژانسی عمل کنند

بطحایی هفته اول مهرماه را برای آموزش وپرورش هفته اورژانسی نامید و خاطرنشان کرد: مدیران تلاش کنند کمبودهای احتمالی را در هفته اول مهرماه برطرف کنند و در صورت نیاز حوزه های مختلف ستادی به صورت شبانه روز در هفته اول، پاسخ گو باشند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی آموزش وپرورش تمرکزگرایی است، کارگروهی را برای شکستن تابوی تمرکز تشکیل می دهیم تا تفویض اختیار بیش از پیش محقق شود، زیرا معتقدم کانون اصلی کار مدرسه است.

سنجش صلاحیت های حرفه ای مقدمه ای برای ایجاد نظام معلمی است

وزیرآموزش وپرورش با اشاره به نظام رتبه بندی گفت: کانون های سنجش صلاحیت حرفه ای مقدمه ای برای تشکیل سازمان نظام معلمی است واین سنجش را از مدیران آغاز می کنیم.

وی افزود: مدارس دولتی باید در فضای رقابتی قرار گیرند، زیرا هیچ پیشرفتی بدون رقابت حاصل نمی شود و عملکرد مدارس نیز براساس معیارهای سنجش، تعیین و به آنها اعلام شود .

بطحایی در پایان بر لزوم تشکیل جلسات قطبی مدیران کل آموزش وپرورش استان ها تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.