وزیر خارجه آلمان در سخنانی بدون اشاره به تداوم اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در شبه جزیره کره، بر اعمال فشار مشترک برلین و پکن بر کره‌شمالی در ارتباط با برنامه دفاع موشکی پیونگ‌یانگ تأکید کرد.

«گابریل» بر اعمال فشار مشترک برلین و پکن بر کره‌شمالی تأکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه آلمان دقایقی پیش در حساب کاربری خود در توئیتر به نقل از وزیر امور خارجه این کشور از لزوم اعمال فشار مشترک برلین و پکن بر پیونگ‌یانگ در ارتباط با برنامه دفاع موشکی کره شمالی خبر داد.

بر این اساس، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان که در چین به سر می برد بدون اشاره به زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی در خاورمیانه به خبرنگاران گفت: نیازمند اعمال فشار مشترک بر کره شمالی برای ایمن نگاه داشتن جهان هستیم!

گفتنی است، تداوم آزمایش های موشکی کره شمالی در حالی است که این کشور اقدامات خود را با هدف رسیدن به توازن پایدار در برابر تهدیدات مکرر آمریکا علیه خود اعلام کرده و بر ماهیت دفاعی و بازدارنده آن نیز تصریح کرده است.

لازم به ذکر است، کره شمالی سوم سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرد که آزمایش بمب هیدروژنی این کشور با موفقیت انجام شده است.

بر اساس اعلام مقامات پیونگ‌یانگ، این بمب هیدروژنی قابلیت بارگذاری روی موشک های جدید بالستیک بین‌قاره‌ای را دارد.

صبح همان روز در ابتدا اعلام شد که پیونگ یانگ می گوید موفق به تولید سلاح اتمی پیشرفته تری شده است که قابلیت نصب بر روی موشک های بالستیک را دارد.

در همین راستا، «کی سی ان اِی» رسانه رسمی کره شمالی تصاویری از «کیم جونگ اون» رهبر جوان این کشور را منتشر کرد که وی را در حال بررسی آنچه که بمب هیدروژنی جدید نامیده می شود، نشان می داد.

شایان ذکر است، شورای امنیت سازمان ملل ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی نیز دُور جدیدی از تحریم ها را علیه کره شمالی به تصویب رساند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.