معاون رئیس جمهور عراق به تلاش های اقلیم کردستان برای برگزاری همه پرسی در ۲۵ سپتامبر جاری واکنش نشان داد.

نوری مالکی: اجازه تشکیل اسرائیل دوم را در شمال عراق نمی دهیم

به گزارش قدس آنلاین، نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق در دیدار با داگلاس سیلیمان سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد: اجازه تشکیل اسرائیل دوم را در شمال عراق نمی دهیم.

نوری کامل المالکی معاون رئیس جمهور عراق در دفترش با داگلاس آلن سیلیمان سفیر آمریکا در عراق دیدار کرد و در جریان این دیدار اوضاع سیاسی و امنیتی و تبعات برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان بررسی شد.

وی در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت لغو برگزاری همه پرسی یا تعویق آن اعلام کرد: این اقدامی مغایر با قانون اساسی است و به نفع ملت عراق به شکل عام و کردها به شکل خاص نیست.

مالکی بیان کرد: اجازه تشکیل اسرائیل دوم در شمال عراق را نمی دهیم.

وی درباره تبعات خطرناک این اقدام بر امنیت، حاکمیت و وحدت عراق هشدار داد و بر ضرورت توجه به زبان گفتگوی جدی برای حل همه مشکلات بر اساس قانون اساسی که همه به آن رای داده اند تاکید کرد و از رهبران اقلیم کردستان خواست که به دیدگاه مخالف همه پرسی ملت عراق و نیز مواضع جامعه بین المللی احترام بگذارند.

شایان ذکر است که همه پرسی اقلیم کردستان عراق قرار است در ۲۵ سپتامبر برگزار شود. طرحی جایگزین از سوی غربی ها به مقامات اقلیم کردستان ارائه داده شده است اما مسعود بارزانی رئیس اقلیم همچنان بر برگزاری همه پرسی اصرار دارد.

منبع: السومرية

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.