تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیئت های عزاداری باید مکانی برای بصیرت افزایی باشند و بهترین سخنان در مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) گفته شود.

هیئت های عزاداری امام حسین(ع) باید مکانی برای بصیرت افزایی باشند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی یکشنبه شب در مراسم اهداء پرچم های عزاداری به هیئت های مذهبی سراسر کشور که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: عاشورا تنها یک حادثه نیست که در  زمین کربلا واقع شده باشد و تا زمین زمین است اصلاح در جامعه بشری باید به نام اباعبدالله(ع) اتفاق بیافتد.

رئیسی بیان کرد: امروز هر کسی در عالم در مسیر اباعبدالله(ع) حرکت کند، لبیک به امام حسین (ع) گفته است و این شعار در اعصار مختلف طنین انداز خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در تابلوی عاشورا می توان هم خوش عاقبتان و هم بد عاقبتان را دید و کسانی بودند که در عاشورا دوباره متولد شدند مانند«حر»و کسانی نیز بودند که لعنت ابدی را برای خود خریدند.

وی بیان کرد: چهار هزار نفر پس از واقعه کربلا در قیام توابین جان خود را از دست دادند اما هیچ صحبتی در مجالس تعزیه از آنها نیست زیرا زمان شناس نبودند و به موقع وارد عمل نشدند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: عاشورائیان صفتی دارند که در آن بی نظیر هستند زیرا بصیرت هایشان بر شمشیرهایشان برتری دارد.

رئیسی تاکید کرد: امروز به برکت عاشورا از جامعه جهل زدایی شده که در زیارت جامعه کبیره نیز به این مهم اشاره شده است و باید گفت بیداری اسلامی در منطقه در امتداد عاشورا و خون شهدایی است که در این راه جان خود را فدا کرده اند.

وی اظهارکرد: امتداد عاشورا امروز نظام مقدس اسلامی است و هر کس در دنیا پرچم عدالت خواهی را بردارد عاشورایی است و امتداد یزیدیان نیز آمریکا و اسرائیل هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: موجی که امروز در جامعه به دلیل شهادت شهید حججی ایجاد شد به برکت تاثیر گیری این جوان از عاشورا بوده است.

رئیسی خطاب به هیئت های مذهبی اظهارکرد: بهترین سخنان باید در مجلس امام حسین (ع) گفته شود و هیئت های عزاداری نیز باید محلی برای بصیرت افزایی باشند و با این خصلت شناخته شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.