همایش بزرگداشت آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، با حضور تولیت آستان قدس رضوی، امام جمعه موقت تهران و فعالان حوزوی در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

آیت‌الله خزعلی، شخصیتی موفق در بیان واقعه غدیر

قدس آنلاین- همایش بزرگداشت آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، با حضور تولیت آستان قدس رضوی، امام جمعه موقت تهران و فعالان حوزوی در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در همایش(مجاهد بصیر) با بیان اینکه در واقع، انسان معاصر بیش از هر زمان دیگری به پیام واقعه غدیر نیازمند است، اظهار کرد: آیت‌الله خزعلی در بیان پیام واقعه غدیر که پیامی انسان ساز است، با نهایت  دینداری رفتار کردند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: ایشان عالمی وظیفه شناس بودند که نسبت به مقتضیات زمانه، آگاهی فراوانی داشته اند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: ایشان توانستند با بیان شیوای خود، مانع از ورود جریانات مارکسیستی به جامعه اسلامی شوند. به همین علت آیت‌الله خزعلی را شخصیتی موفق در افشای چهره نفاق می دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، با یادآوری درس تفسیر آیت‌الله خزعلی گفت: درس تفسیر ایشان در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی طرفداران بسیاری داشت. در همین زمان بود که فرزند دلبند آیت‌الله، بدست دژخیمان رژیم پهلوی به شهادت رسید. با این وجود، ما اثری از شکستگی و غم در چهره ایشان ندیدیم.

وی، پیرامون توصیه های آیت الله خزعلی بیان کرد: ایشان همواره نسبت به مسائل کشور حساس بودند و حتی از روی تخت بیمارستان، هدایت جریانات اسلامی را بر عهده داشتند. این عالم ربانی همواره بر خطر جریان نفوذ تأکید داشتند و ما را به مقابله با این جریان تشویق و رهبری می کردند.

آیت‌الله خزعلی، ولایتمداری واقعی

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر نیز با اشاره به شخصیت والای آیت‌الله خزعلی اظهار کرد: ایشان را ادیبی بزرگوار،   خدمتگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایتمداری به تمام معنا می دانیم که عمر خود را صرف خدمت به اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) کرده اند.

آیت‌الله کاظم صدیقی افزود: آیت‌الله خزعلی همواره سعی در شناساندن ابعاد نورانی حضرت علی(ع) به مسلمین داشتند. وجود ایشان لبریز از غیرت و عشق به این امام بزرگوار بود.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: انسان، موجودی ارزشی است که بر این اساس، هر کاری که رنگ عبادت نداشته باشد، جایگاهی ندارد. آیت‌الله خزعلی همواره بر این مهم، تأکید فراوانی می کردند.

آیت‌الله خزعلی، پیام رسان امام راحل

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر نیز در این مراسم اظهار کرد: زبان گویا، ذهن فعال و آمادگی آیت‌الله خزعلی برای فداکاری در راه اسلام بود که وی را برای خدمت به امام آماده ساخته بود.

حسین ظریف منش با اشاره به سخنرانی های آتشین آیت‌الله خزعلی در مدرسه فیضیه گفت: بخشی از مبارزات انقلابی مردم را مدیون سخنرانی های آتشین ایشان در مدرسه فیضیه هستیم. آیت‌الله خزعلی در واقع، فصاحت و بلاغت آموزه های دینی و واقعه غدیر را در منبر فیضیه بیان کردند.

وی ادامه داد: پاکبازی در بیان صادقانه واقعه غدیر، منتظران فرج امام مهدی(عج) را به ایستادگی در برابر استکبار جهانی تشویق کرد. باید بدانیم که پرچم مقاومت به همت آیت‌الله خزعلی برافراشته شده است.

آوازه یافتن، امری توحیدی است

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی نیز در ادامه اظهار کرد: یکی از آموزه های راهبردی قرآن کریم، به مسئله الگو و الگوشناسی برمی گردد. در این مسیر، لازم است که شخصیت های برجسته ای همچون آیت‌الله خزعلی، به زائران و جوانان معرفی شوند.

سید جلال حسینی با اشاره به مؤلفه های آوازه یافتن توحیدی افزود: نصرت به دین خدا و خدمت به مردم را می توان از جمله مؤلفه هایی دانست که در آوازه یافتن توحیدی نقش دارند.

رونمایی از ۲ اثر

گفتنی است: در پایان این مراسم، از ۲ اثر تفسیر سوره حمد به قلم آیت‌الله مرحوم خزعلی و کتاب (بصیر مجاهد) اثر حسین ظریف منش رونمایی شد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.