جوین - مسئول زکات شهرستان جوین از جمع آوری بیش از 18 میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در این شهرستان خبر داد.

18 میلیارد ریال زکات در جوین جمع آوری شد

به گزارش قدس آنلاین، مسئول زکات جوین اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 18 میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در شهرستان جوین جمع آوری شده است.

حجت الاسلام معتمدی اظهار داشت: از این میزان ۱۳میلیارد ریال زکات واجب جمع آوری شده است که مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آن به صورت نقدی بوده است و ۵ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال  نیز زکات مستحبی در شهرستان  جمع آوری شده است  که ۵ میلیارد ریال از این مبلغ به ارض طیبه اختصاص یافته است. این مبلغ ارزش تفریبی زمینی است که به عنوان شجره طیبه به دبیرخانه زکات اختصاص پیدا کرده  و از ثمره آن برای محرومین هزینه می شود.

وی افزود: ۹۵ میلیون ریال از این مبلغ، زکات فطره و حق سادات بوده که جمع آوری و در همان محل هزینه شده است.

وی اذعان داشت: در بخش زکات مستحبی، حدود ۲۰ هزار متر مربع جذب ارض طیبه داشتیم.

مسئول زکات جوین ادامه داد: ۲ نفر از زکات دهندگان زحمتکش شهرستان در یکی از روستاهای بخش عطاملک، ۱۷ هزار مترمربع زمین را به دبیرخانه زکات شهرستان اهدا کردند.

حجت الاسلام معتمدی افزود: ۳ هزار متر مربع  از این اراضی به صورت مسکونی بوده و برای ساخت منزل مسکونی برای مدد جویان استفاده می شود.

وی تصریح کرد: امسال متاسفانه در بخش عمرانی هیچ گونه جذب زکات نداشتیم که امیدواریم به همت مردم خیر و زکات دهندگان زحمتکش در این بخش نیز جذب انجام شود.

مسئول زکات جوین گفت: زکات جمع آوری شده در بخش های جهیزیه، درمان، عمران، فرهنگ سازی و پرداخت نقدی به نیازمندان، هزینه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.