یاسوج- در نشست مسؤولان دانشگاه یاسوج موضوعات مختتلفی مطرح شد از جمله طی سه سال گذشته بودجه پژوهشی دانشگاه سه برابر شده است و سهم بودجه پژوهشی از کل بودجه به عدد 17/5 درصد رسیده است.

بودجه پژوهشی دانشگاه یاسوج رشد کم‌نظیری داشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، در آستانه سال تحصیلی جدید رئیس دانشگاه یاسوج در نشستی صمیمی  به تشریح سیاست‌های جدید آموزشی و پژوهشی دانشگاه پرداخت.

 محمودرضا رحیمی رئیس دانشگاه یاسوج که در جمع معاونین، مدیران، روسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی سخن می‌گفت با اشاره به تلاش مدیریت دانشگاه در ارتقاء جایگاه دانشگاه یاسوج گفت: به لطف خدا و با همت همه ارکان دانشگاه در دو سال گذشته چهره مناسبی از دانشگاه در وزارت علوم ترسیم شده است که در مقایسه با سنوات پیشین قابل قیاس نیست.

وی فعالیت‌های علمی و پژوهشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان موفق را در کسب افتخارات دانشگاه مثمر ثمر خواند و اظهار داشت: در حوزه ایجاد فضاهای آموزشی و آزمایشگاهی در آینده نزدیک به وضعیت بسیار خوبی خواهیم رسید که امیدواریم این مسأله بتواند در ارتقاء شاخص‌های کیفی دانشگاه موثر باشد.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: طی سه سال گذشته بودجه پژوهشی دانشگاه سه  برابر شده است و سهم بودجه پژوهشی از کل بودجه به عدد 17/5 درصد رسیده است که این عدد در مقایسه با دانشگاه‌های همتراز و یا بالاتر کم نظیر است.

رحیمی همچنین خرید تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی را با سال‌های پیشین قابل قیاس ندانست و اذعان داشت در بسته جدید حمایتی، حمایت از پژوهشگرانی که در جبهه تحقیق فعالیت می‌کنند در اولویت خواهد بود.

وی  حمایت از اساتیدی که در پژوهش‌های بین المللی فعالیت دارند را مهم خواند و تاکید کرد کسانی که درگیر فعالیت‌های بین‌المللی شوند از امتیازات ویژه‌ای در مصوبات هیأت امنا برخوردار خواهند بود.

 این عضو هیات علمی دانشگاه، افزایش تعداد مراکز رشد از 8 واحد به 33 واحد در سال‌های اخیر را از امتیازات حوزه پژوهشی دانشگاه دانست و خواهان ارتقاء مراکز رشد و تبدیل آنها به شرکت‌های دانش بنیان شد.

رحیمی در حوزه رفاهی نیز با اشاره به طرح تحول خدمات رفاهی اداری دانشگاه و افزایش سطح کیفی زیر ساخت‌های رفاهی افزود: ساخت هتل دانشگاه، خرید یک باب زائر سرا در مشهد و انعقاد تفاهم نامه رفاهی با دانشگاه‌های خوب کشور در برنامه کاری دانشگاه قرار دارد.

 رئیس دانشگاه یاسوج با مهم دانستن فعالیت اعضای هیأت علمی در کمک به صندوق خیریه دانشگاه جهت کمک به دانشجویان بی‌بضاعت اظهار داشت: اجازه ندهیم که فقر مالی مانع از ادامه تحصیل و رشد استعدادهای انسانی شود.

وی همچنین ایجاد گرنت آموزشی با اصلاح و بازنگری دوره ای در شیوه نامه‌ها و آیین نامه‌های آموزشی را ضروری دانست و اضافه کرد: بین‌المللی کردن دانشگاه و حوزه‌های آموزشی با توجه به تجهیز دانشگاه به سیستم ویدیو کنفرانس، امکان همکاری با اکثر دانشگاههای مطرح  دنیا و جذب دانشجویان خارجی را به ما داده است و از این ظرفیت بایستی به بهترین شکل ممکن بهره برداری کرد.

 رحیمی اظهار امیدواری کرد دانشگاه یاسوج در آینده نزدیک به عنوان دانشگاه پیشرو در بخش  دانشگاه‌های الکترونیک مطرح شود و با اشاره به ارائه گزارش وضعیت علمی پژوهشی دانشگاه یاسوج در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مثبت ارزیابی نمودن باز خوردهای این گزارش عنوان کرد: دانشگاه یاسوج در حجم تولید مقالات پر استناد در قیاس با دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه شیراز موفق عمل کرده است و این امر مگر با تلاش و مجاهدت علمی اعضای هیأت علمی شایسته دانشگاه میسر نبوده است.

وی در خصوص خرید زمین جهت افزایش سطح فیزیکی دانشگاه گفت: تنها به هفت دانشگاه اجازه خرید زمین داده شده است که دانشگاه یاسوج نیز در زمره این هفت دانشگاه است.

رحیمی گفت: ایمان دارم که دانشگاه یاسوج هم اکنون از بهترین دانشگاه‌های علمی و پژوهشی کشور است و با رفع مشکلاتی از قبیل حمایت‌های دانشگاه و ایجاد زیر ساخت‌ها که در گذشته از آن غفلت شده بود این قطار رشد نبایستی متوقف شود.

وی از اعضای هیات علمی خواست در کنار پژوهش از مسأله مهم آموزش نیز غافل نشوند.

در این دیدار برخی از معاونین و مدیران با ارئه گزارش به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.