اهواز- مشاور وزیر جهاد کشاورزی در جشن خوشه های طلایی از برنامه وزرات برای تولید ۲ میلیون تن گندم در استان خبر داد.

گامی بلند برای تولید ۲ میلیون تن گندم در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شوش در حاشیه این جشن گفت : در سال زراعی ۹۶ – ۹۵ با توجه به بارش کم و کم آبی از سطح ۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان ۳۱۸ هزار تن گندم برداشت گردید که این میزان در کشور بی سابقه می باشد.

علیرضا ملک زاده با بیان اینکه این شهرستان تأمین نان بیش از ۲ میلیون نفر را بر عهده دارد افزود :  سالانه حدود ۲ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان شوش تولید می شود و ایجاد صنایع جانبی بخش کشاورزی در این شهرستان سود آور خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت :  استان خوزستان با تولید ۱۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی رتبه اول کشور را داراست.

محمد قاسمی نژاد ادامه داد: در سال زراعی ۹۶-۹۵ استان خوزستان موفق به تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم شد و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

وی با بیان اینکه رعایت تاریخ و آرایش کشت دو عامل اصلی رشد تولید بوده است افزود : استان خوزستان توانسته است ۸۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته در زیر بخش های کشاورزی را جذب کند و در این راستا جذب کارنده ها به رشد ۳۳ درصدی رسیده است.

مشاور وزیر و مجری طرح محوری گندم کشور در ادامه این جشن با ارائه گزارش کاملی از برنامه ریزی این وزارت برای تولید ۲ میلیون تن گندم در  خوزستان این استان را مهمترین تولید کننده گندم کشور نام برد.

اسماعیل اسفندیاری پور اظهار داشت : ایران در سال ۲۰۱۲ به عنوان عمده ترین وارد کننده غلات شناخته می شد و اکنون کشور ما در تولید غلات به خودکفایی رسیده است.

وی در پایان تصریح کرد: وظیفه ماست که حق خاک را به آن برگردانیم و از  کشاورزان خواست پس از برداشت محصول از آتش زدن کاه و کلش جداٌ خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.