۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 563501

اصفهان _ فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح «روز پاک» گفت: براساس این طرح، با بستن یکی از خیابان ها بر روی خودروها در یک روز هفته، مردم تنها از دوچرخه می توانند برای تردد استفاده کنند.

اجرای طرح ویژه «روز پاک» در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی موضوع ترافیک را یکی از معضلات عمده کلان شهرها دانست و گفت : ترافیک علاوه بر اتلاف وقت مردم تبعات زیادی مانند آلودگی هوا دارد که همه باید با کمک یکدیگر این مشکل را برطرف کنیم.

وی افزود: در استان اصفهان طرحی به عنوان «روز پاک» در دست اجرا است که براساس آن یک روز در هفته یکی از محدوده های شهری به روی خودروها بسته می شود و مردم در آن نقطه تنها با دوچرخه تردد می کنند.

این مقام مسئول از طرح جایگزین کردن تردد موتورسیکلت های برقی به جای بنزینی در خیابان های اصفهان خبر داد و گفت: اجرای طرح تردد موتورسیکلت های برقی با توجه به عدم آلودگی صوتی و هوا در مرحله بعدی اقدامات مجموعه فرماندهی انتظامی استان برای کاهش آلودگی هوا قرار دارد.

وی ادامه داد : امروز در برخی از شهرهای بزرگ جهان مانند «توکیو» یا «پکن» علی رغم جمعیت زیادی که در این شهرها وجود دارد، مشکل آلودگی هوا و ترافیک با استفاده از موتورهای برقی و دوچرخه تا حدود زیادی برطرف شده است که ما نیز بایستی از این الگوی بسیار خوب استفاده کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کشور ما از یک تمدن چند هزار ساله برخوردار است و فرهنگی ارزشمند دارد خاطر نشان کرد: با رعایت قانون و مقررات از سوی مردم و همکاری دستگاه های اجرایی می توانیم وقوع حوادث جاده ای و جرایم را به طور چشمگیری کاهش دهیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متاسفانه تصادفات رانندگی در صدر سوانح و حوادث کشور قرار دارد گفت: تصادفات رانندگی آسیب های زیادی مانند داغدارکردن خانواده ها، مجروح شدن افراد و هزینه های زیادی که متوجه فرد، خانواده و جامعه می شود را به دنبال دارند که با رعایت قانون می توان میزان وقوع این حوادث را به صورت چشمگیری کاهش داد.

وی افزود: مسلماً جامعه ای که قانونمند باشد به همان میزان نیز به سمت و سوی توسعه و پیشرفت حرکت می کند و در جامعه ای که مردم از قانون مندی و قانون پذیری فاصله بگیرند؛ ناهنجاری ها، جرایم، تخلفات و اشکال مختلف نا آرامی بروز و ظهور پیدا می کند.

وی با بیان اینکه اکثر مردم کشور عزیزمان نسبت به رعایت قانون و مقررات اهتمام جدی دارند افزود: تنها عده بسیار محدودی قانون گریز هستند و قانون و مقررات را رعایت نمی کنند که در این خصوص نیروی انتظامی برخورد قانونی و مناسبی را با آنها انجام می دهد.

سردار معصوم بیگی ضمن اشاره به توفیقات نیروی انتظامی در زمینه کاهش تصادفات اظهار داشت : پلیس راهنمایی و رانندگی در طول این سال ها توانسته با انجام یکسری طرح ها مانند راه اندازی همیاران پلیس، تشویق رانندگان قانون مند و ... به موفقیت های خوبی دست پیدا کند به طوری که از سال ۸۰ تا کنون میزان تلفات جاده ای کشور سیر نزولی داشته است.

وی به نقش بسزای رسانه ملی در اجرای موفق طرح های فرهنگ ساز نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این طرح ها «الزام رانندگان و سرنشینان خودروها به بستن کمربند ایمنی بود» که بحمدالله با فرهنگ سازی پلیس، حمایت های رسانه ملی و همکاری مردم، شاهد هستیم که امروز اکثریت رانندگان از کمربند ایمنی استفاده می کنند.

این مقام انتظامی خانواده را اولین مکانی دانست که هنجارها و الگوهای رفتاری در آن به فرزندان آموزش داده می شود و افزود: پایه و اساس یک جامعه نیز از خانواده شروع می شود و سپس در مدارس و دانشگاه ها تکمیل و در جامعه به نحو مطلوب ظهور می کند.

سردار معصوم بیگی ادامه داد : نیروی انتظامی برای اینکه بتواند مکمل نقش آموزشی و ارتقاء دهنده سطح آگاهی خانواده و دیگر نهادها باشد، آموزش همگانی را در دست اجرا دارد و کارشناسان پلیس، هنجارها و مقررات را به عموم مردم جامعه آموزش می دهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی برخی مواقع علاوه بر ضرری که به خود فرد می زند به دیگران نیز خسارات جبران ناپذیری وارد می کند بیان داشت : می بایست کاری کنیم که رفتار ترافیکی صحیح در وجود رانندگان نهادینه شود که بدون هیچ دوربین و ناظری قانون را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.