ساری- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین از افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در بهمن ماه امسال خبر داد.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران بهمن ماه به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار قدس، سردار عبدالله ملکی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی مازندران جزو ۱۰ مرکزی است که در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: تنها سه مرکز فرهنگی در استان های تهران، کرمان و همدان به بهره برداری رسیده است.

وی با اعلام اینکه ۹ سال از آغاز ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران می گذرد، یادآور شد: متاسفانه اعتبارات ملی سال گذشته مرکز فرهنگی استان اختصاص نیافت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای این مرکز فرهنگی هزینه شده است، افزود: ۲۵ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن نیاز می باشد.

سردار ملکی با اشاره به اینکه شورای شهر ساری ۳ میلیارد تومان به این مرکز دفاع مقدس مازندران اختصاص داده و از مهرماه کارش را شروع می کند، گفت: با اعتبارات موجود نمی توانیم نسبت به تکمیل فازهای بعدی اقدام کنیم و در این راستا مجمع خیرین ستاد پشتیبانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را تشکیل تا از پتانسیل خیرین استفاده کنیم.

وی در پاسخ سوال دیگر قدس آنلاین، تلاش های صورت گرفته برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس را کافی ندانست و افزود: تمام روزهای دفاع مقدس سوژه بوده و باید در این زمینه، هنرمندانه کار کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، دفاع مقدس را یک دانشگاه و پُراز علم و سند و درس دانست و یادآور شد: متاسفانه مدیران درگیر کارهای روزمره شده و امر مهم ترویج فرهنگ دفاع مقدس را فراموش کردند.

سردار ملکی از انتشار کتاب خاطرات زنان مازندرانی در دفاع مقدس خبر داد و گفت: همچنین کتاب نقش زنان در دفاع مقدس نیز در حال نگارش است.

وی اضافه کرد: همایش بزرگ گردان مالک با محوریت سردارشهید آویش، ۲۹ شهریورماه در امامزاده ابراهیم آمل و با حضور رزمندگان استان های مازندران،گیلان و گلستان برگزار می شود.

سردار ملکی تجلیل از ۵۰۰ خانواده شهید، جانباز و پیشکسوت، عطرافشانی گلزار شهدای استان و تقدیر از سربازان نمونه را از برنامه های هفته دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: همایش پیشکسوتان دفاع مقدس در تمام شهرهای استان برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰ هزار یادواره شهدا در سطح کشور برگزار شد، افزود: مازندران پایتخت یادواره هاست و بیش از ۱۰ درصد یادواره شهدای کشور در این استان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.