رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی کلینیک گیاه پزشکی در این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کلینیک گیاه پزشکی واحد علوم و تحقیقات راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، وحید زرین نیا گفت: برای راه اندازی کلینیک گیاه پزشکی و فعالیت در بازار نهاده های کشاورزی با برند واحد علوم و تحقیقات، نیازمند راه اندازی یک شرکت فعال در زمینه کشاورزی هستیم که فرایند تاسیس آن در حال طی شدن مراحل اداری است.

وی ادامه داد: چند طرح درآمد زا برای انجام در محل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی تاکنون در اختیار مرکز قرار گرفته که از جمله می توان به طرح پرورش و نگهداری زنبور عسل با ظرفیت یکهزار کندو و طرح تولید نهال کشت بافتی بادام و گل محمدی اشاره کرد. البته پروژه تولید نهال های کشت بافتی پس از راه اندازی گلخانه و اتاقک‌های کشت بافت، عملیاتی خواهد شد.

زرین نیا همچنین از راه اندازی شرکت کشت و صنعت با هدف ورود به فرایند تولید، فراوری و صادرات سیب، تحت برند دانشگاه به عنوان یکی از مهمترین محصولات باغی منطقه و همچنین تاسیس پژوهشکده تحقیقات تخصصی سیب، به عنوان برنامه های آتی این مرکز خبر داد و با اشاره به نیاز مبرم مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات به نیروی اجرایی، گفت: در زمینه تأمین نیروی اجرایی متخصص، جذب و بکارگیری دانش آموختگان واحد علوم و تحقیقات در اولویت قرار دارد.

به گفته وی، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات به واسطه ظرفیت علمی، آزمایشگاهی و بعد تحقیقاتی آن، آمادگی همکاری با اکثر نهادهای خارج از دانشگاه در حوزه فعالیتی خود را دارد.

وی با اشاره به ایجاد و راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی این واحد در شهرستان دماوند به دلیل ظرفیت بالای منابع طبیعی و کشاورزی این منطقه، گفت: ساخت و تجهیز آزمایشگاه‌ها از اصلی ترین بخشهای این مرکز تحقیقاتی و پژوهشی است که پس از سکوبندی، در فاز اول اقدام به تجهیز و راه اندازی ۵ آزمایشگاه با عناوین آزمایشگاه‌های کشت بافت، میکروبیولوژی کشاورزی، نماتولوژی، بیوتکنولوژی و کیلینیک گیاه پزشکی شده که هم اکنون آماده بهره برداری هستند.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی واحد علوم و تحقیقات از برگزاری کارگاه های آشنایی با سیستم های نوین آبیاری، روش های مدیریت آفات مهم کشاورزی، باغی و گلخانه ای، تکنولوژی کاربرد سموم شیمیایی و ترکیبات بیولوژیک به منظور آگاهی بخشیدن به کشاورزان و با هدف کاهش مصرف سموم شیمیایی در منطقه و همچنین کارگاه روشهای نوین تکثیر گیاهان باغی در این مرکز تحقیقات خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.