یزد - شهردار یزد گفت: هم اکنون که شهر یزد به ثبت جهانی رسیده وبا توجه به اینکه این شهر از ظرفیت های بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است باید با توسعه زیرساخت های مورد نیاز و تجهیز امکانات از ظرفیت ها برای پیشرفت شهر استفاده کرد

شهر یزد ظرفیت های بالایی در زمینه گردشگری دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین مهدی جمالی نژاد شامگاه دوشنبه در آیین معارفه و تکریم شهردار ی جدید یزد اظهارداشت: الگوی حاکم بر بافت تاریخی شهر یزد نشانه مدیریت صحیح و هوشمندانه بوده که با درایت مردم سختکوش، شهری بهشت گونه را در دل کویر پدید آورده و در عصر حاضر که الگوی شهرسازی تحت تاثیر موج مدرنیته است، معماری سازگار با محیط زیست یزد باعث حیرت جهانیان شده است.

وی افزود: در حال حا حاضر گسترش افقی بیش از حد شهر یزد به یک بحران منجر شده که ساماندهی معابر و سایر امور شهر را با چالش هایی مواجه کرده واین موانع پیشرفت این شهر را با کندی مواجه کرده است.

جمالی نژاد تصریح کرد: حفظ پایداری محله ای و دستیابی به الگویی که ضمن صیانت از بافت تاریخی ارزشمند شهرباشد، زمینه توسعه کیفی را فراهم می  کندو در برنامه های آتی شهر یزد باید با حفظ نمادهای هویت بخش موجود از نمادهای جدید که با حیات مردم سازگاری دارد، استفاده شود.

شهردار جدید شهر تاریخی یزد افزود: حاشیه نشینی در شان شهر جهانی نیست  و برای بیرون رفتن از چنین مشکلاتی برنامه ریزی دقیق متکی بر ژرف اندیشی در پرتو خرد جمعی با استفاده از تعلق خاطر بالای مردم به یزد همراه با مدیریت منابع آب باید صورت گیرد.

شهردار سابق یزد نیز در این آیین گفت: شهر یزد به عنوان یادگاری ارزشمند از پیشینیان شهری جهانی بوده، که این ویژگی با تلاش هایی که صورت گرفت به ثبت جهانی رسید .

محمدرضا عظیمی زاده افزود: در مسیر ثبت جهانی و دیگر طرح ها و برنامه هایی که در شهر یزد اجرا شد، همه بخش های شهرداری زحمات زیادی را متقبل شدند و در این مسیر افرادی که چوب لای چرخ شهرداری گذاشتند نیز موثر بودند زیرا باعث شدن تا برنامه ها با قوت بیشتری پیگیری شود.

در پایان این مراسم با حضور معاون استاندار یزد، اعضای شورای شهر و شهرداران سابق یزد «مهدی جمالی نژاد» رسما به عنوان شهردار یزد معرفی و منصوب شد.

جمالی نژاد از بین ۴۲ گزینه تصدی شهرداری یزد در چهارم شهریورماه با رای موافق تمام اعضای دور پنجم شورای اسلامی شهر یزد به عنوان شهردار انتخاب و معرفی شد.

مهدی جمالی‌نژاد پیش از این مسئولیت شهرداری اصفهان را در پرونده کاری خود ثبت کرده است و دانش آموخته دکترای برنامه ریزی شهری از دانشگاه اصفهان است که سوابق متعددی در حوزه مدیریت شهری را داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.