سردردهای وقت و بی وقت، کمردردهای ناشی از کار زیاد، پادردهایی که به دلیل زیاد ایستادن گریبان ما را می‌گیرند، همه و همه دردهایی هستند که ما را وادار به خوردن دارو می‌کنند.

می‌توانید دارو را کنار را بگذارید!

قدس آنلاین- سردردهای وقت و بی وقت، کمردردهای ناشی از کار زیاد، پادردهایی که به دلیل زیاد ایستادن گریبان ما را می‌گیرند، همه و همه دردهایی هستند که ما را وادار به خوردن دارو می‌کنند.

به گزارش نیویورک تایمز، بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، ذهن ما در کنار خوراکی‌های گیاهی آرامش بخش می‌تواند مانند داروی قدرتمندی برای از بین بردن انواع مختلف دردهای مزمنی که ممکن است همه ما را دچار خود کرده باشد، کمک کند.

* استرس را جدی بگیرید

یکی از بزرگ‌ترین دلایل دردهای مزمن استرس است. استرس باعث می‌شود که بدن واکنش هایی مانند سردرد نشان دهد و راه چاره برای درمان این درد، کاهش استرس، توانایی کنترل تنش‌ها و آرام کردن آگاهانه عضلات است.

زمانی که افراد دچار تنش و استرس می‌شوند، این حالت به عضلات قسمت‌های مختلف بدن آن‌ها منتقل می‌شود و درد را ایجاد می‌کند. البته هر دردی را نمی‌توان از طریق آگاهی درونی و تغییر رفتار درمان کرد، اما براساس تحقیقات اخیر، بیش از نیمی از دردهایی که یک فرد عادی در طول دوران زندگی روزمره خود تجربه می‌کند، دردهای مزمن و مکرری است که ریشه آن بیماری خاصی نیست و به راحتی، با آگاهی شخصی و بدون استفاده از هر گونه دارویی درمان می‌شود.

* دردها نشانه‌های روشنی هستند

اگر درد نشانه بیماری خاص و مهمی نباشد، جدی گرفتن آن بزرگترین اشتباه است و تنها کافی است بیاموزید که چطور چنین دردی را نادیده بگیرید و با آن زندگی کنید.  دکتر جیمز کمپ بل، متخصص جراحی مغز و اعصاب در این خصوص در این باره می‌گوید: بهترین درمان برای دردهای مزمن، درست زیر گوش ماست و نیازی به صرف هزینه‌های گزاف برای خریدن داروهای شیمیایی مسکن نیست.

وی ادامه می‌دهد: در زندگی هر فرد، هر دردی در هر ناحیه‌ای از بدن یک فاجعه بزرگ است و می‌تواند زندگی و انتخاب‌های ما را در طول روزها و سال‌ها تغییر دهد.

دکتر کمپ بل با اشاره به اینکه دردهای حاد سیگنال‌های هشداردهنده طبیعت برای انسان هستند تا به سلامت خود توجه کنند، می‌افزاید: اگر افراد به دردهای حاد خود توجه نکنند، کاملا اشتباه است، اما باید بتوانند فرق بین دردهای حاد و دردهای مزمن را تشخیص دهند، زیرا دردهای مزمن یک هشدار مفید از طرف بدن نیستند و اگر افراد از دردهای مزمن بترسند، باعث می‌شود که مجبور به تحمل رنجی دائمی شوند.

* نیاز به دارو نیست!

دکتر جیمز کمپ بل، استاد مؤسسه پزشکی جان هاپکینز همچنین می‌گوید: اگر درد نشانه بیماری خاص و مهمی نباشد، جدی گرفتن آن بزرگترین اشتباه است و تنها کافی است بیاموزید که چطور چنین دردی را نادیده بگیرید و با آن زندگی کنید. این موضوع اولین قدم برای درمان دردی مزمن بدون نیاز به دارو است.

وی توضیح می‌دهد: افراد مبتلا به دردهای مزمن، در یک چرخه بی رویه قرار می‌گیرند که فعالیت بدنی آن‌ها را کاهش می‌دهد و همین امر سبب کاهش قدرت عضلات و ایجاد مشکلات و دردهای بیشتر می‌شود.

استاد مؤسسه پزشکی جان هاپکینز با بیان اینکه مصرف داروهای قدرتمند کاهنده درد چاره چنین دردهایی نیست و تنها به حفظ درد کمک می‌کند، تاکید می‌کند: مصرف داروهای قدرتمند بدن شما را نسبت به کاهنده‌های درد مقاوم می‌کند و شما به استفاده از دوزهای بالاتر از یک دارو، نه فقط برای توقف درد، بلکه در واقع برای ادامه دار کردن آن درد وادار می‌شوید. دانستن این موضوع برای متخصصانی که در حال تحقیق بر روی درمان‌های غیر دارویی هستند بسیار سودمند خواهد بود.

براساس تحقیقات اخیر کالج آمریکایی پزشکان، به تازگی دستورالعمل‌های جدیدی برای درمان دردهای مزمن پشت سر، گردن و کمر ارائه شده است. براساس آمار، حدود یک چهارم بزرگسالان در آمریکا، سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای درمان اینگونه دردها هزینه می‌کنند.

* درمان‌های بدون دارو

براساس توصیه‌های کالج آمریکایی، کمردردها و سردردهای مزمن بیماران با استفاده از گرمادهی سطحی، ماساژ، طب سنتی و سوزنی و ماساژ استئوپاتیک رفع می‌شود.

همچنین کسانی که گرفتار کمردردهای مزمن طولانی مدت هستند، تنها می‌توانند با ورزش، توانبخشی، طب سنتی و سوزنی، یوگا، درمان‌های رفتاری و شناختی و همچنین راهکارهایی برای کاهش استرس مبتنی بر ذهن دردهای خود را درمان کنند.

تحقیقات اخیر دکتر دانیل چرکین و همکارانش در موسسه تحقیقات سلامت دانشگاه واشنگتن در سیاتل آمریکا نشان می‌دهد که کاهش استرس شدید و استفاده از درمان‌های رفتاری و شناختی بسیار موثرتر از مراقبت‌های معمولی در از بین بردن دردهای مزمن کمک می‌کند. درمان‌های رفتاری و شناختی به مردم آموزش می‌دهد که چگونه فکر و ذهن خود را در رویارویی با مشکلات بازسازی کنند.

با همه این‌ها اگر افراد نتوانند خودشان دردهای مزمن خود را از راه‌های عنوان شده درمان کنند و به درمان‌های سنتی، ذهنی وشناختی نیز اعتقادی نداشته باشند، توصیه می‌شود از یک فیزیوتراپ خوب برای درمان دردهایشان کمک بگیرند. فیزیوتراپی می‌تواند به بهبود درهای مزمن سرعت دهد و از دردهای مزمن شدید بکاهد، اما باید توجه کنند که نبود فعالیت می‌تواند باعث شدیدتر شدن دردهای مزمن آن‌ها شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.