یزد - معاون استاندار یزد با بیان اینکه توسعه اجتماعی یکی از ضرورت‌های اجرایی برای مدیریت شهر جهانی یزد است گفت: توسعه بیش از حد عرصه برخی شهرها مشکلات زیادی را در مسیر مدیریت و پیشرفت کیفی شهرها ایجاد کرده است.

توسعه اجتماعی یکی از ضرورت‌های اجرایی برای مدیریت شهر جهانی یزد است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، سیدمحمدرضا سیدحسینی شامگاه دوشنبه در آیین تکریم و معارفه شهردارجدید یزد اظهارداشت: درشهر یزد به جز بافت تاریخی هیچ اقدام و اثری قابل دفاع وجود ندارد، و متأسفانه یزد علی رغم وجود ظرفیت‌های مختلف تاریخی به شهری کپی از شهرهای بزرگ کشور تبدیل شده است.

وی افزود: نگاه توسعه سخت افزاری در مدیریت شهری باعث شده تا دائما به خیابان ها و سایر سازهای شهری افزوده شود واین موضوع کیفیت خدمات و ابعاد فرهنگی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است.

سیدحسینی تصریح کرد: تدوین برنامه‌های فرهنگی با نگاه توسعه اجتماعی یکی از ضرورت‌های اجرایی درمدیریت شهری است و اعضای شورای اسلامی و شهردار یزد باید علاوه توسعه عمرانی توسعه فرهنگی و اجتماعی را در اولویت اجرایی خود قرار دهند.

معان عمرانی استاندارگفت: جوامع دیگر به فکر گسترش شهر نیستند ونگاه توسعه ای به شهرها در جوامع توسعه یافته از بین رفته و تمرکز برنامه ها در حوزه شهر بر ارتقاء کیفیت خدمات شهری می باشد.
این مسئول خاطر نشان ساخت: شهر یزد اکنون به ثبت جهانی رسیده و دیگر متعلق به خودمردمیزد نیست بلکه همه جهانیان تعلق دارد و مدیریت این شهر از اصفهان نیز دشوارتر است، چون این شهر به عنوان یک الگوی نمونه شهری مورد توجه جهانی قرار گرفته و نگاه های جهانی بیش از پیش به سوی یزد معطوف شده است.
سید حسینی خاطرنشان ساخت: هم اکنون در شهر یزد از بافت تاریخی شهر که فاصله بگیریم چیزی برای ارائه وجود ندارد و با الگویی از شهرسازی که با دیگر مناطق کشور تفاوتی ندارد، مواجه می شویم و شهر یزد شهری جهانی شده و بیش از پیش به نگاهی توسعه‌ای در سطح کلان نیاز دارد و این شهر بعد از جهانی شدن باید به الگویی برای دیگر شهرها و استان های کشور تبدیل شود.

بخش عمده ساکنان بافت تاریخی را افراد غیر یزدی تشکیل می دهد

رییس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این مراسم اظهارداشت: این شورا خود را متعهد به اجرای امور بر اساس برنامه، زمینه سازی برای جذب سرمایه گذاری، آسان سازی ارائه خدمات، اطلاع رسانی شفاف به مردم، پرهیز از حاشیه ها و جلوگیری از گسترش وسعت شهر یزد می داند.
غلامعلی سفید گفت: در حال حال حاضر بخش عمده ساکنان بافت تاریخی و ارزشمند شهر یزد را افراد غیر یزدی تشکیل می دهد و حاشیه نشینی اتباع بیگانه نیز چهره نازیبایی به شهر داده که ساماندهی این موضوعات از اولویت های شورای اسلامی و شهرداری یزد است.

دامنه خدمات شهرداری بسیار گسترده است
امام جمعه موقت یزد نیز در این آیین گفت: دامنه خدمات شهرداری بسیار گسترده است به گونه ای که در ایجاد فضاهایی برای شادی و حتی در غم مردم نیز با ارائه خدمات آرامستان ها حضور این خدمات قابل لمس است.
حجت الاسلام محمدحسن معزالدینی با تاکید بر حفظ بافت تاریخی و سرمایه های اجتماعی استان و شهر یزد افزود: مردم استان های مختلف کشور نوعی اعتماد به یزدی ها دارند که باید این اعتماد و دیگر مواریث فرهنگی، اجتماعی و تاریخی استان حفظ شود.
وی تصریح کرد: مسوولان شهر جهانی یزد باید تفکر جهانی داشته باشند و برای شهری جهانی که ظرفیت میزبانی از گردشگران زیادی را دارد، الزامات چنین شهری را فراهم کنند که بخش قابل توجهی از این وظایف بر عهده شهرداری است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.