یزد- معاون ارتباطات حوزه‌ ای دفتر مقام معظم رهبری گفت: دین هم مثل هر پدیده دیگری دچار آفت می‌ شود و باید از آن آفت ‌زدایی شود در صدر اسلام و به ویژه از نیمه دوم قرن اول، هجوم فرهنگی و جنگ نرم به سوی دین آغاز شد.

دین هم مثل هر پدیده دیگری دچار آفت می‌ شود و باید از آن آفت ‌زدایی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی یزد، آیت ‌الله احمد مروی در همایش طلایه‌ داران تبلیغ که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمعی از طلاب و روحانیون استان برگزار شد  اظهارداشت: در نیمه اول این قرن، هجوم به دین با شمشیر، جنگ، خشونت و ابزار سخت بود اما وقتی دشمن از آن ترفند نتیجه ‌ای نگرفت، جنگ نرم را شروع کرد و در تاریخ هم این جنگ ثبت شده  و در این راستا دشمن اقدام به روایت احادیث تقلبی و کذب در بین مردم کرد و به این وسیله جنگ نرم خود را با تخریب چهره اسلام ایجاد کرد.

وی با اشاره به این که جنگ نرم امروز هم حربه اصلی دشمن علیه اسلام و مسلمانان است افزود: امروز با وجود فضاهای مجازی که در واقع فضاهای حقیقی هستند، نمی‌ توانیم به جوانان بگوییم نبین و نشنوید، چرا که وی هر روز با مطالب متعددی روبه ‌رو است.

مروی بر ضرورت دفاع درست از اسلام تاکید کرد و گفت: اگر در طول تاریخ اسلام این میزان شبهات وجود نداشت، مکتب اسلام و جعفری هم این قدر گسترش پیدا نکرده بود و به این میزان کتاب و مقاله نوشته نشده بود به همین دلیل ما سوال و شبهه را به فال نیک می‌گیریم.

استاد حوزه‌ های علمیه افزود: سال ‌ها قبل یک نویسنده مصری کتابی علیه شیعه نوشت و مطالب نادرست متعددی را به شیعه نسبت داد و نتیجه این اقدام این شد که در نجف کتب متعددی در زمینه شفاف ‌سازی و پاسخ به این شبهات نوشته شد و شاید اگر این کتاب را نویسنده مصری ننوشته بود، علمای بزرگ ما به فکر نگاشتن چنین مطالبی نمی ‌افتند.

آیت ‌الله مروی تصریح کرد: به این ترتیب نفس سوال خوب است و ذهن‌ها را باز می‌ کند اما برای کسی که به روز و به مسائل آگاه باشد و در زندگی خود به مطالعه و تحقیق در ارتباط با مسائلی که می‌ شنود و می‌ بیند بپردازد.

معاون ارتباطات حوزه ‌ای دفتر مقام معظم رهبری مطالعه روزمره را یکی از احتیاجات هر طلبه دانست و افزود: اگر یک روحانی نتواند به سوال جوانان پاسخ ندهد و نتواند وی را قانع کند آن جوان نمی ‌گوید این روحانی پاسخ ندارد بلکه می‌ گوید دین پاسخی به سوالات من نداشت. و بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب  مطالعه و تحقیق نیاز ضروری میاغاندینی در چهت پاسخگویی به شبهات است .

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در ارتباط با پاسخگویی به مخاطبان باید به آن توجه کرد، سطح اطلاعات عمومی و فهم افراد ازمسائل مختلف است ما باید با هر شخصی در سطح وی صحبت کنیم چرا که اگر مطالب سخت و سنگین را برای افراد عادی مطرح کنیم نه تنها آنها چیزی از آن نمی‌آموزند، بلکه تاثیر منفی هم می ‌گیرند.

آیت ‌الله مروی با اشاره به اینکه در صدر اسلام هم افرادی بودند که سعی داشتند به دین و روایات اضافه کرده و کم کنند، روایتی از امام صادق(ع) نقل کرد و گفت: اگر ائمه ما در صدر اسلام بالاترین میزان دقت را در حراست و حفاظت از اسلام نداشتند الان چیزی از اسلام برای ما باقی نمانده بود.

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری به درپیش بودن ایام محرم ‌الحرام و مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: در مراسم عزاداری باید ازبیان هرگونه مطلب و شعر و روضه ناصحیح و غیرمستند پرهیز کرد و به قیمت گریاندن مردم هر مطلب نادرستی را بیان نکرد.

وی افزود: اگر به درستی به واقعه عاشورا و اسارت حضرت زینب و خاندان امام حسین(علیه السلام) نگاه و دقت کنیم همین که نام مبارک این بزرگان را بیان کنیم اشک مردم جاری می ‌شود و نیازی نیست مطالبی که توهین به عاشورا و امام حسین(ع) را مطرح کنیم.

آیت ‌الله مروی بیان کرد: یکی از آفت ‌هایی که امروز در عزاداری ‌ها وجود دارد، مزاحمت‌ هایی است که برخی از هیئت‌های عزاداری با ایجاد صداهای بلند در زمان‌های مختلف برای مردم به وجود می‌آورند، باید جلوی این چنین مزاحمت‌ هایی گرفته شود چرا که رضایت خدا و امام حسین(ع) هم در چنین مواردی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.